• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd kring "swiss military hanowa"

Jensa321

Breitling
Hejsan!
Håller fortfarande på och försöker lära mig hur forumet funkar. Har ställt denna fråga på fler ställen, hoppas ingen blir förbannad över det. Isåfall ber jag om ursäkt. Jag är ny i klockvärlden och nyfiken, vill dock inte göra något bottenköp för massa pengar det första jag gör. Det är här ni experter kan rädda mig. Jag är nyfiken på vad ni kunniga tycker om märket swiss military hanowa, är det kvalité el inget att satsa på? Jag gillar deras design och får känslan av bra robust klocka när den sitter runt handleden. Sonen min fick en flagship kronograf på 15 årsdagen och då med klockan i hand fastnade jag för just hanowas klockor. Är på jakt efter mitt första inköp till mig själv och kan lägga mellan 8-15000kr så om hanowa inte är ett alternativ för er så kom gärna med förslag som en bra start i den prisklassen. All info och åsikter är mer än välkomna.
Tack för er tid att läsa detta.
Mvh/ jensa321
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Jag bifogar en bild för att höja kvaliteten i svaren / tråden.
I prisläget 1500-4000 tycker jag att seiko eller certina är bra val om man vill ha en robust vardagsklocka
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Har en sån här:
image.png


Helt ok klocka för de ca 2k den kostar. Används dock rätt sällan med dagens uppställning :)

Hade ingen egen bild så lånade från google.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För 8-15 finns det väldigt mycket att välja på. Ett tips är att du håller dig till kända tillverkare då det både är en bra grund för kvalitet och ger dig möjlighet att få en slant om du i framtiden får för dig att sälja.

Sinn som redan nämnts gör klockor i militärstuk.
Breitling finns såklart också och för 15 finns en del kul begagnat.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft en swiss military hanowa soldier och tycker det var mycket klocka, samt bra kvalité för pengarna. Även sekundvisaren linjerade med index och det är det inte många quartz klockor som gör. Saphire glas har den också.
IMG_20151027_005939.jpg
Kostade inte mer än 1200kr.
 
Senast ändrad:
Topp