MarcelGereben
Basic
Utveckla gärna, vi kanske har olika definition på mikromärken så kanske kan specificera lite?Undvik mikromärkesbajs är mitt tips.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utveckla gärna, vi kanske har olika definition på mikromärken så kanske kan specificera lite?Undvik mikromärkesbajs är mitt tips.
Certina och longines är två ganska tråkiga märken. Har jobbat med dem och det är noll spänning i de två.Varför avfärdar du Certina och Longines men överväger mikromärken och kina-homager?
Förresten - släpp också safirglasbaksida-kravet. Jätteudda krav.
Du har fått en hel del förslag som du inte har kommenterat. Om du börjar med att svara på vad gillar och inte gillar med dessa förslag kan du nog få mer hjälp.Certina och longines är två ganska tråkiga märken. Har jobbat med dem och det är noll spänning i de två.
Safirglasbaksida är inget krav Men det är en kul detalj och något man kan visa för barnen t ex när de blir äldre och också kanske börjar intressera sig för klockor.
för en bb58 behöver man knappt ens lägga till ett par tusingar, förutsatt att OP kan överväga andrahandsmarknadenOm du nu ligger runt 30k , lägg till ett par tusingar och köp en Tudor black bay 54 eller 58. Då får du alla dina krav förutom glasbaksida.
x dykarvridning.
x vintage vibbar.
x håller tiden samt cosc.
x metallänk
X samt tunn
![]()
Kravet var en ny klocka. BB54/58 får han pröjsa 46k för en ny.Om du nu ligger runt 30k , lägg till ett par tusingar och köp en Tudor black bay 54 eller 58. Då får du alla dina krav förutom glasbaksida.
x dykarvridning.
x vintage vibbar.
x håller tiden samt cosc.
x metallänk
X samt tunn
![]()
Varför måste det vara nytt? Finns många beggade i bra skick.Kravet var en ny klocka. BB54/58 får han pröjsa 46k för en ny.
Du har fått många bra tips inom din budget och jag skulle säga att det bästa är att satsa på en Sinn om du nu utesluter Swatch Group och snöar in dig mer på ”mikromärken”.
Om inte annat så tillhör det lite hyfs, speciellt om man startar en tråd och får lite tips / hjälpDu har fått en hel del förslag som du inte har kommenterat. Om du börjar med att svara på vad gillar och inte gillar med dessa förslag kan du nog få mer hjälp.
Han skrev i ett tidigare inlägg att han ville vara ”först på bollen”.Varför måste det vara nytt? Finns många beggade i bra skick.
Känns som att OP har en väldigt snäv smak här. Men jag lägger ändå in ett förslag.
Breitling Avenger 43 Automatic Blue Dial Men's Watch A17318101C1A1
Shop for Avenger 43 Automatic Blue Dial Men's Watch A17318101C1A1 by Breitling at JOMASHOP.www.jomashop.com
Inkl. moms landar den på 35k. Finns på C24 också för 37k och säkerligen prutmån på det. Eller prata med @SWC så kan han säkert styra upp ett bra pris.
Personligen hade jag aldrig använt en märkesklocka i yttre tjänst men det är ju jag det.
EDIT: Läste igenom första posten igen. Nåväl. Du hittar säkert något extremt unikt och vintageinspirerat under 30k nytt med pålitligt verk och bra service.![]()
Helt klart några intressanta alternativ, i synnerhet epoch!Tipsar om att kolla skandinaviska märken. Sjöö Sandström Landsort, Malm frogdiver, Ole Mathiesen navy diver, Epoch deep diver för att nämna några
![]()
Diver
Watches of Scandinavia unites top Scandinavian watch brands near Stockholm's Royal Palace in the historic Old Town.watchesofscandinavia.com
Jag hoppas åtminstone!Känns som att OP har en väldigt snäv smak här. Men jag lägger ändå in ett förslag.
Breitling Avenger 43 Automatic Blue Dial Men's Watch A17318101C1A1
Shop for Avenger 43 Automatic Blue Dial Men's Watch A17318101C1A1 by Breitling at JOMASHOP.www.jomashop.com
Inkl. moms landar den på 35k. Finns på C24 också för 37k och säkerligen prutmån på det. Eller prata med @SWC så kan han säkert styra upp ett bra pris.
Personligen hade jag aldrig använt en märkesklocka i yttre tjänst men det är ju jag det.
EDIT: Läste igenom första posten igen. Nåväl. Du hittar säkert något extremt unikt och vintageinspirerat under 30k nytt med pålitligt verk och bra service.![]()