• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Råd och tips på dykare

Varför avfärdar du Certina och Longines men överväger mikromärken och kina-homager?

Förresten - släpp också safirglasbaksida-kravet. Jätteudda krav.
Certina och longines är två ganska tråkiga märken. Har jobbat med dem och det är noll spänning i de två.

Safirglasbaksida är inget krav Men det är en kul detalj och något man kan visa för barnen t ex när de blir äldre och också kanske börjar intressera sig för klockor.

Certina och longines är två ganska tråkiga märken. Har jobbat med dem och det är noll spänning i de två.

Safirglasbaksida är inget krav Men det är en kul detalj och något man kan visa för barnen t ex när de blir äldre och också kanske börjar intressera sig för klockor.
Du har fått en hel del förslag som du inte har kommenterat. Om du börjar med att svara på vad gillar och inte gillar med dessa förslag kan du nog få mer hjälp.

Om du nu ligger runt 30k , lägg till ett par tusingar och köp en Tudor black bay 54 eller 58. Då får du alla dina krav förutom glasbaksida.

x dykarvridning.
x vintage vibbar.
x håller tiden samt cosc.
x metallänk
X samt tunn

😁👌

Om du nu ligger runt 30k , lägg till ett par tusingar och köp en Tudor black bay 54 eller 58. Då får du alla dina krav förutom glasbaksida.

x dykarvridning.
x vintage vibbar.
x metallänk
X samt tunn

😁👌

x dykarvridning.
x vintage vibbar.
x metallänk
X samt tunn

😁👌
Kravet var en ny klocka. BB54/58 får han pröjsa 46k för en ny.

Du har fått många bra tips inom din budget och jag skulle säga att det bästa är att satsa på en Sinn om du nu utesluter Swatch Group och snöar in dig mer på ”mikromärken”.

Känns som att OP har en väldigt snäv smak här. Men jag lägger ändå in ett förslag.

Inkl. moms landar den på 35k. Finns på C24 också för 37k och säkerligen prutmån på det. Eller prata med @SWC så kan han säkert styra upp ett bra pris.

Personligen hade jag aldrig använt en märkesklocka i yttre tjänst men det är ju jag det.

EDIT: Läste igenom första posten igen. Nåväl. Du hittar säkert något extremt unikt och vintageinspirerat under 30k nytt med pålitligt verk och bra service. :rolleyes:

Känns som att OP har en väldigt snäv smak här. Men jag lägger ändå in ett förslag.

Inkl. moms landar den på 35k. Finns på C24 också för 37k och säkerligen prutmån på det. Eller prata med @SWC så kan han säkert styra upp ett bra pris.

Personligen hade jag aldrig använt en märkesklocka i yttre tjänst men det är ju jag det.

EDIT: Läste igenom första posten igen. Nåväl. Du hittar säkert något extremt unikt och vintageinspirerat under 30k nytt med pålitligt verk och bra service. :rolleyes:

Modellen har utgått ur sortiment. Men för nuvarande kollektion från Breitling är TS välkommen att återkomma för prisförslag.

Jag hoppas åtminstone! 😅

”Serica 5303 då, vintage vibes, numera Cosc, fantastisk lume…dock 39 mm.
17k ungefär nya.”

Läste igen…Serica var ju borträknad

Senast ändrad:
Eller så kan man göra som en annan polis i ett annat land och be ngn göra en väldigt speciell tavla. Stjärnan är hämtad från deras uniform.
Faktiskt inte speciellt dyrt.
IMG_8148.png

IMG_8149.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp