• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

joheng

Omega
Skulle ha valt alternativ två. Mest för att jag redan äger en SKX007 samt en Tissot Visodate och är väldigt nöjd med båda.
 

oismatte

Omega
Ber om ursäkt, men det gick inte att undvika (fast jag inte är Göteborgare)¨
Klockval...
Klockval.jpg
Haha där kom den!
 

Fadeway

Omega
Har SKXen min sambo har en svart Tissot i samma modell. SKXen är pålitlig men inget speciellt, Tissoten är fin, snyggt displaycase men jag tycker den är för stor, hade varit mycket snyggare ifall den varit mindre. Har du den inom budget så kör på Longinesen och spara till en snygg dressig klocka om du känner att den inte passar till skjorta och kavaj.
 

joheng

Omega
Hur tycker du länken är på SKX007? Har hört delade åsikter!
Jag tycker länken är bra. Den kan vara lite rasslig beroende på hur du bär den, men min sitter ganska tajt (och väldigt skönt) runt armen. Jag köpte min SKX007 på gummi men kom över en originallänk senare. Med facit i hand skulle jag ha slagit till på länken från början :)
 

Japocc

Omega
Jag hade absolut kört på alternativ två. Roligt med flera olika klockor och med både en dykare och en mer dressad klocka kan du anpassa ditt klockval till allt från stranden, klubben, jobbet till bröllopet. Har ingen erfarenhet av Tissoten, men jag har en SKX och är grymt nöjd. Sedan kan du ju leka med straps till båda klockorna och vips så har du en uppsättning som kan passa till allt! :cigar:
 

oismatte

Omega
Hej igen,
Vill börja med att tacka alla för era råd och kommentarer. Som ny medlem är det oerhört meningsfullt att få höra åsikter från personer med bättre kunskap inom området.

Valet föll till slut på en ny Longines Hydroconquest 41mm automatisk med blå urtavla. Är mycket nöjd med valet än så länge, klockan känns och ser väldigt bra ut!

Det jag letar efter nu är lite andra band, främst Natoband eller Perlon. Dock så är det rätt dumt att det är 21mm mellan luggarna så har ännu inte hittat något bra.

Här följer lite bilder på klockan...
OBS! Jag är medveten om att all plast ej är borttagen på bilderna;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Leif

Cartier
Hej igen,
Vill börja med att tacka alla för era råd och kommentarer. Som ny medlem är det oerhört meningsfullt att få höra åsikter från personer med bättre kunskap inom området.

Valet föll till slut på en ny Longines Hydroconquest 41mm automatisk med blå urtavla. Är mycket nöjd med valet än så länge, klockan känns och ser väldigt bra ut!

Det jag letar efter nu är lite andra band, främst Natoband eller Perlon. Dock så är det rätt dumt att det är 21mm mellan luggarna så har ännu inte hittat något bra.

Här är följer lite bilder på klockan...
OBS! Jag är medveten om att all plast ej är borttagen på bilderna;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Snyggt och grattis till en mycket bra förstaklocka! Ska bli spännande att följa din evolution framöver, det roliga har bara börjat
 

Zingo

Rolex
Hej igen,
Vill börja med att tacka alla för era råd och kommentarer. Som ny medlem är det oerhört meningsfullt att få höra åsikter från personer med bättre kunskap inom området.

Valet föll till slut på en ny Longines Hydroconquest 41mm automatisk med blå urtavla. Är mycket nöjd med valet än så länge, klockan känns och ser väldigt bra ut!

Det jag letar efter nu är lite andra band, främst Natoband eller Perlon. Dock så är det rätt dumt att det är 21mm mellan luggarna så har ännu inte hittat något bra.

Här är följer lite bilder på klockan...
OBS! Jag är medveten om att all plast ej är borttagen på bilderna;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Bra val, ser bra ut. :)
 

jabla

Sarlacc
Hej igen,
Vill börja med att tacka alla för era råd och kommentarer. Som ny medlem är det oerhört meningsfullt att få höra åsikter från personer med bättre kunskap inom området.

Valet föll till slut på en ny Longines Hydroconquest 41mm automatisk med blå urtavla. Är mycket nöjd med valet än så länge, klockan känns och ser väldigt bra ut!

Det jag letar efter nu är lite andra band, främst Natoband eller Perlon. Dock så är det rätt dumt att det är 21mm mellan luggarna så har ännu inte hittat något bra.

Här är följer lite bilder på klockan...
OBS! Jag är medveten om att all plast ej är borttagen på bilderna;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis till ett bra val!
22mm Nato går att använda utan problem, bättre en mm för brett än smalt.
 

oismatte

Omega
Snyggt och grattis till en mycket bra förstaklocka! Ska bli spännande att följa din evolution framöver, det roliga har bara börjat
Tack så mycket!

Grattis till ett bra val!
22mm Nato går att använda utan problem, bättre en mm för brett än smalt.
Ser det inte ihoptryckt ut om man köper 1mm för stort? Har sett några bilder och tyckte inte det såg särskilt snyggt ut, men det är väl troligtvis väldigt stor skillnad mellan olika natoband. Får testa mig fram!

Fint val;) bara börja posta massa smaskiga bilder i div trådar, välkommen :D
Tack så mycket, det kommer det absolut att bli haha!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hej igen,
Vill börja med att tacka alla för era råd och kommentarer. Som ny medlem är det oerhört meningsfullt att få höra åsikter från personer med bättre kunskap inom området.

Valet föll till slut på en ny Longines Hydroconquest 41mm automatisk med blå urtavla. Är mycket nöjd med valet än så länge, klockan känns och ser väldigt bra ut!

Det jag letar efter nu är lite andra band, främst Natoband eller Perlon. Dock så är det rätt dumt att det är 21mm mellan luggarna så har ännu inte hittat något bra.

Här är följer lite bilder på klockan...
OBS! Jag är medveten om att all plast ej är borttagen på bilderna;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis! Ser mkt bra ut. Ett bra val!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ett bra val. Oavsett kvalitet tror
Jag på att köpa en klocka i taget, man kan ju vara utan klocka om den enda klocka man har är opassande vid något tillfälle. Man skall inte checka av en lista utan gå på känsla. Snygg klocka det där :)
 
Topp