Laddar...
Erikson Urhandel

Råd om klockval!

Diskussion i 'Diskussion' startad av oismatte, 16 juli 2017.

1. joheng

joheng Rebel soldier

Från:
    Västerås
    Skulle ha valt alternativ två. Mest för att jag redan äger en SKX007 samt en Tissot Visodate och är väldigt nöjd med båda.

2. oismatte
    Trådstartare

oismatte Ewok

Haha där kom den!

3. oismatte
    Trådstartare

oismatte Ewok

Hur tycker du länken är på SKX007? Har hört delade åsikter!

4. Fixxxer

Fixxxer Tie Fighter pilot

Från:
    Göteborg
    Den är förvånansvärt dålig.

Som tur är finns det AM-länkar, typ Strapcodes Angus Jubilee eller Superoyster.

5. Fadeway

Fadeway Rebel soldier

Från:
    Malmö
    Har SKXen min sambo har en svart Tissot i samma modell. SKXen är pålitlig men inget speciellt, Tissoten är fin, snyggt displaycase men jag tycker den är för stor, hade varit mycket snyggare ifall den varit mindre. Har du den inom budget så kör på Longinesen och spara till en snygg dressig klocka om du känner att den inte passar till skjorta och kavaj.

6. joheng

joheng Rebel soldier

Från:
    Västerås
    Jag tycker länken är bra. Den kan vara lite rasslig beroende på hur du bär den, men min sitter ganska tajt (och väldigt skönt) runt armen. Jag köpte min SKX007 på gummi men kom över en originallänk senare. Med facit i hand skulle jag ha slagit till på länken från början :)

AndersM gillar detta.
  7. Japocc

Japocc Ewok

Jag hade absolut kört på alternativ två. Roligt med flera olika klockor och med både en dykare och en mer dressad klocka kan du anpassa ditt klockval till allt från stranden, klubben, jobbet till bröllopet. Har ingen erfarenhet av Tissoten, men jag har en SKX och är grymt nöjd. Sedan kan du ju leka med straps till båda klockorna och vips så har du en uppsättning som kan passa till allt! :cigar:

Mårtenssons ur Brookfield