• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Råd om rostig Rolex

lappy17

Basic
Hej,
Gjorde ett slarvigt auktionsköp för en tid sedan och sitter nu med en fukt/vattenskadad Lady Date. Den är fin utvändigt men ganska illa medfaren inuti....hade den hos Watchguy men valde att ej gå vidare med reparation (han kunde ej säga vad det skulle kosta).

Länk från inspektionen:
https://watchguy.co.uk/cgi-bin/library?action=show_photos&wat_id=3535&tk_id=24488232

Vore tacksam för råd om vad som är bäst att göra:

1. Sälja som den är och upplysa om skicket. Antar att det är folk som vill ha de schyssta delarna.

2. Ta isär den och sälja alla schyssta delar själv. Betingar höga belopp på ebay. Skulle då behöva hjälp av urmakare för isärplockning.

3. Reparera. Kostnad minst 12-13000 hos AD/Rolex.

Tacksam för input!

Senast ändrad:
Det beror väll på vad du vill göra med den, om du vill ha en fungerade klocka att använda kan du ju serva den för att senare använda den.

Skulle sälja den som den är. Tänkte du ge bort klockan i annat fall? I så fall så, om du och mottagaren gillar klockan, så kan ju reparation vara vettigt, men andrahandsvärdet ligger väl ungefär kring reparationskostnaden.

Hej,
Gjorde ett slarvigt auktionsköp för en tid sedan och sitter nu med en fukt/vattenskadad Lady Date. Den är fin utvändigt men ganska illa medfaren inuti....hade den hos Watchguy men valde att ej gå vidare med reparation (han kunde ej säga vad det skulle kosta).

Länk från inspektionen:
https://watchguy.co.uk/cgi-bin/library?action=show_photos&wat_id=3535&tk_id=24488232

Vore tacksam för råd om vad som är bäst att göra:

1. Sälja som den är och upplysa om skicket. Antar att det är folk som vill ha de schyssta delarna.

2. Ta isär den och sälja alla schyssta delar själv. Betingar höga belopp på ebay. Skulle då behöva hjälp av urmakare för isärplockning.

3. Reparera. Kostnad minst 12-13000 hos AD/Rolex.

Tacksam för input!

Utan att veta vad du gav för den eller vad du kan få... så borde det bästa vara att sälja den i befintligt skick och minimera förlusten.
Att lägga mer pengar på den om du inte skall använda den eller försöka täcka upp de sista tusenlapparna med massa små försäljningar på eBay är inget jag skulle föreslå :)

Utan att veta vad du gav för den eller vad du kan få... så borde det bästa vara att sälja den i befintligt skick och minimera förlusten.
Att lägga mer pengar på den om du inte skall använda den eller försöka täcka upp de sista tusenlapparna med massa små försäljningar på eBay är inget jag skulle föreslå :)
Japp, detta verkar vara det dominerande rådet från de jag frågar. Allt lutar åt att den hamnar på ebay. Förlusten har jag redan accepterat som läropengar.

Japp, detta verkar vara det dominerande rådet från de jag frågar. Allt lutar åt att den hamnar på ebay. Förlusten har jag redan accepterat som läropengar.

Dessutom har du ju en ypperlig möjlighet att beskriva i detalj vad befintligt skick innebär. Jag tror du skulle kunna få fler potentiella köpare som vill ta sig an det som ett projekt då.

Tillbaka
Topp