• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rådgivning: Tag Heur från Uretvintage.se

Marcus_R

Breitling
Lägg för all del 10k men inte på den! Eller du väljer ju själv ;)


Haha, det är ju det, smaken skiljer, och det är svårigheten med att fråga på ett forum :)

Försökte väl mest samla in lite input från andra som kanske trålat marknaden mer än mig, för att komma på om jag kanske kan hitta något "roligare" för pengarna ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tänk bara på att glasbaksida gör klockan hög att bära. Såg att den ligger på 16mm.
Hade en PO tidigare och den var perfekt på alla sätt utom just höjden.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Köp de du verkligen vill ha, inte något för att bara stilla köp-begäret.
Finns hur mycket kul som helst för 10k.
 

F-L-P

Panerai
Haha, det är ju det, smaken skiljer, och det är svårigheten med att fråga på ett forum :)

Försökte väl mest samla in lite input från andra som kanske trålat marknaden mer än mig, för att komma på om jag kanske kan hitta något "roligare" för pengarna ;)


Tror att han menade att det är dumt att betala 2 k mer än vad de begär...
 

F-L-P

Panerai
Det där stämmer nog...

Japp, en kronograf är det som lockar mest. Men troligen mer en Omega. Så, låter som jag borde titta vidare :)


En Speedmaster automatic borde gå in i budgeten. Finns en radda; date, trip-date, reduced, massa färger.

Inget fel på den du hade spanat ut. såg riktigt prisvärd ut. kan vara länken som gör den lite klurigare att sälja.
 

Marcus_R

Breitling
För mig som är rookie på området, är det nog lätt att luras av det är just ett företag som säljer.
"Det känns tryggt, då vet jag att den är äkta"

Men som ni vart inne på, innebär även att man betalar mer för samma klocka, än om jag köpt av en privatperson.

Stort tack för all input, detta forum är guld :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
För mig som är rookie på området, är det nog lätt att luras av det är just ett företag som säljer.
"Det känns tryggt, då vet jag att den är äkta"

Men som ni vart inne på, innebär även att man betalar mer för samma klocka, än om jag köpt av en privatperson.

Stort tack för all input, detta forum är guld :)


Du kan lita på folk här också.
Rekommenderar att du köper här, vad vill du ha för typ av klocka ?
 

Marcus_R

Breitling
Du kan lita på folk här också.
Rekommenderar att du köper här, vad vill du ha för typ av klocka ?


Det har jag också förstått efter ett par veckor här, gillar Goodguy/Badguy-principen.

Jag vill ha en Breitling Navitimer, men det räcker inte pengarna till :)

Men ska jag se till vad min budget kan nå, är det troligtvis en Speedmaster som ligger närmast. Kollat rätt mycket på köp/sälj, men kanske är dags att slänga ut en "köpes" annons?
 
Det har jag också förstått efter ett par veckor här, gillar Goodguy/Badguy-principen.

Jag vill ha en Breitling Navitimer, men det räcker inte pengarna till :)

Men ska jag se till vad min budget kan nå, är det troligtvis en Speedmaster som ligger närmast. Kollat rätt mycket på köp/sälj, men kanske är dags att slänga ut en "köpes" annons?

Lägg ut en köpesannons med din maxbudget och se vad som erbjuds, du borde lätt kunna få en Breitling Aerospace för din budget t.ex...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Precis som Masterkiller skriver så lägg ut en annons så kommer folk erbjuda dig olika klockor.
Kan få dig att öppna ögonen för klockor man inte tänkt på.

Tag är ingen dålig klocka, jag gillar märket men tycker det finns roligare val.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det känns som ett bra köp för 8k.
Uret vintage har även öppet köp och viss garanti om det skulle vara något som krånglar.
Jag tycker känslan i länken är bra. Snyggt med ljus tavla.
Em omega speedmaster reduced är inte ett dugg roligare, om det inte är
schumacher´s då vill säga.
Men som andra har sagt så finns det en del annat.
Lycka till!
/j
 
Topp