• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån hos Kent Watches i Sundsvall

Ricrob

Patek
Läge att se över säkerheten kanske..? Underbart med civilkurage och att folk inte bara ser på, som så ofta annars!
 

Gentle_Giant

Cartier
Hittade en film från gripandet, imponerande! Gymnasieelever dessutom!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=NpqtiLJp38Q&feature=youtu.be[/video]
 

Isodor

Audemars
Riktigt bra att de vågade fånga dem.

Såg någon banner från efterlyst där de hade filmat några som tömte NK-göteborg på brattar för ett tag sedan.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jodå de hade påhälsning för typ ett år sedan också. När jag var där i vintras så berättede de om att var det rättegång och grejer på gång. Så även de skurkarna hade åkt fast. Klockorna var tydligen borta dock.. :evil:
 

max

Dancing Queen
Klock och smyckesaffärer får det allt tuffare sen bankerna och butiker får mindre och mindre kontanter, blir ju tufft att få runt ekonomin för dem i små orter när så mkt behöver läggas på säkerhet :/

Hoppas de som ingrep fick ett stort tack!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Man blir nästan lite rörd när man ser folk med civilkurage. Det är dessvärre inte vidare 2013 att bry sig om sina medmänniskor. Riktigt bra jobbat av gossarna som tog fast fanskapet.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Per skrev:
Man blir nästan lite rörd när man ser folk med civilkurage. Det är dessvärre inte vidare 2013 att bry sig om sina medmänniskor. Riktigt bra jobbat av gossarna som tog fast fanskapet.


kände detsamma. Jävligt strongt av gymnasieelever att ingripa!
 
C

Crowolf

Guest
Blir så jävla trött på alla små-gangsters. Snyggt jobbat av de som fångade fanskapen.
 

Bolio

Panerai
Per skrev:
Man blir nästan lite rörd när man ser folk med civilkurage. Det är dessvärre inte vidare 2013 att bry sig om sina medmänniskor. Riktigt bra jobbat av gossarna som tog fast fanskapet.

+1

Kan inte annat än skänka en tanke till Kent och hans suveräna personal. Hoppas verkligen de orkar fortsätta de har haft det riktigt tufft på slutet. Grymt skönt de fick tag i dem så fort.
 

max

Dancing Queen
Bolio skrev:
+1

Kan inte annat än skänka en tanke till Kent och hans suveräna personal. Hoppas verkligen de orkar fortsätta de har haft det riktigt tufft på slutet. Grymt skönt de fick tag i dem så fort.
Gå förbi och stötta vettja, föreslå att de ska dra i lite trådar och få en stooor artikel i lokaltidningarna där de hyllar grabbarna och ger dem varsin klocka (måste ju inte vara helguldsrollar). Bra reklam, juste mot de tappra och alltid bra att belöna goda gärningar.
 

Bolio

Panerai
max skrev:
Bolio skrev:
+1

Kan inte annat än skänka en tanke till Kent och hans suveräna personal. Hoppas verkligen de orkar fortsätta de har haft det riktigt tufft på slutet. Grymt skönt de fick tag i dem så fort.
Gå förbi och stötta vettja, föreslå att de ska dra i lite trådar och få en stooor artikel i lokaltidningarna där de hyllar grabbarna och ger dem varsin klocka (måste ju inte vara helguldsrollar). Bra reklam, juste mot de tappra och alltid bra att belöna goda gärningar.

Ska absolut gå in så snart jag har möjlighet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fabian skrev:
Per skrev:
Man blir nästan lite rörd när man ser folk med civilkurage. Det är dessvärre inte vidare 2013 att bry sig om sina medmänniskor. Riktigt bra jobbat av gossarna som tog fast fanskapet.


kände detsamma. Jävligt strongt av gymnasieelever att ingripa!

Trodde nästan han skulle rulla för en anaconda choke. Lätt en brottare eller BJJ-kille.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Fabian skrev:
Per skrev:
Man blir nästan lite rörd när man ser folk med civilkurage. Det är dessvärre inte vidare 2013 att bry sig om sina medmänniskor. Riktigt bra jobbat av gossarna som tog fast fanskapet.


kände detsamma. Jävligt strongt av gymnasieelever att ingripa!

Trodde nästan han skulle rulla för en anaconda choke. Lätt en brottare eller BJJ-kille.

Precis som jag skrev tidigare att han hade brottarmoves, GM satt verkligen fast bra där i greppet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
CaptainOats skrev:
Precis som jag skrev tidigare att han hade brottarmoves, GM satt verkligen fast bra där i greppet.

Jo, jag såg att du skrev det och det var det inlägget jag försökte citera, men det blev fel av någon anledning. :|
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
CaptainOats skrev:
Precis som jag skrev tidigare att han hade brottarmoves, GM satt verkligen fast bra där i greppet.

Jo, jag såg att du skrev det och det var det inlägget jag försökte citera, men det blev fel av någon anledning. :|

då är jag med :)
Synd att fler o fler urmakare verkar bli utsatta i takt med att kontanthanteringen hos bankerna minskar.

Vilka har blivit drabbade genom åren någon som sitter på fakta ?
 

paradis

Audemars
Kent,var det manen man såg blodig utanför ?? Är det han som är ägaren ? Han,som man såg,blev kraftigt slagen,blodig överallt.Ja.jag hoppas också att en klocka ,till dom killarna.Dom hade stake ändå att hoppa på rånaren.Dom visste inte heller om han var beväpnad ......bra gjort.


Såg det nu,slagen med kofot,inte klokt.
 
Topp