• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån mot Jarl Sandin

D

Deleted member 1265

Guest
Det var ju inte längesedan förra rånet.
Förstår heller inte hur de kom undan fredag 11.....
Tråkigt o hoppas alla i personal mår ok!
 

Simpatico

Rolex
Det var trista nyheter, hoppas att personalen mår bra efter omständigheterna och dom kommer tillbaka på banan snarast.
Hoppas dom skyldiga åker fast och får sitt straff.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Tråkigt...

Det måste vara svårt att sälja stulna klockor? För man knappast kan gå till AD och få sin klocka servad eller likn.

Kan tänka mig att det inte är lika enkelt att "koda" om klockorna som man gör med bilar..

Finns underground butiker i Europa som enbart handlar med stulna klockor. Mycket hamnar även på kriminellas handleder och brukar säljas för 1/3 - 1/4 av listpriset...
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Usch, tråkigt att läsa om detta igen!
Hoppas verkligen de hittar förövarna så någon form av exempel ändå statueras.
Mina tankar är med butikspersonalen, hoppas de mår under omständigheterna ok.
 

David

Bödeln
Reportage om "perukrånarna" som även slagit till mot NK i Stockholm i Efterlyst på trean nu.

Vid det första tillfället var planen tydligen att slå sönder monterglas med armbågen. Klåpare.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Bild på nötterna:

f9ICh9U.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det fastslaget att det är samma som härjade på NK?

Jag var precis utanför JS bär det hände och tycker fasen jag känner igen snubben på bilden ovanför från det tillfället. Kan ju vara påhitt också förstås. Allt gick sjukt snabbt.

...men jäkligt klantiga var dom dock.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Usch ja, lider med den jättetrevliga personalen och dom kunder som var där. Var faktiskt inne där runt samma tidpunkt igår, lördag. Kunde ju lika gärna ha hänt då, min fru var med också. Nu var det ju en klåpare utan riktigt vapen men det vet man ju inte när det händer.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Så jäkla trist! Hoppas att personal och de kunder som befann sig i butiken är, efter omständigheterna, ok.
 
Topp