• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån på Nedhre

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Bifogar bild nedan med artikel. Tråkigt med folk som blir rånade.

En inte allt för vild gissning är att det är någon utländsk liga som kränger klockorna till en icke ont anande köpare i något mindre nogaräknat land.

Har KS några tips för att undvika rån? Bortsett från att obviously inte flasha klockan sena kvällar..


M9tJqC6.jpg
 
Senast ändrad:

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Så jävla tråkigt...

Det bästa tipset för att inte bli rånad är att inte vara ett lätt byte. Det gjordes en studie på rånare i ett fängelse. De fick se en film på folk på stan och nästan alla rånare valde samma folk som offer. Se självsäker ut, inte gå med hörlurar och titta ner i marken, vara medveten om sin omgivning mao. Röra sig bland folk i den utsträckning det går. Är du full som ett jävla djur så kom ihåg att en taxiresa är billigare än en rolex.

Själv skulle jag nog sparka honom på nötterna och dra löpet=)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Äsch, thailands rollar de försöker få ut försäkringspengar på. :woot:
Näh, men vanligt sunt förnuft är väl att skylta med. Fast hur ofta ser man inte ap kalasa folk komma ut från Riche t ex.
Och kanske inte ta skumma gränder hem genom betong djungeln.
Jag personligen skulle se rött och öppna en burk norrländsk burk med ilska.
 

paradis

Audemars
som krävde att han skulle få armbandsuret........Han måste ha vetat att killen hade fett klocka,innan han rånar honom.Hemsk situation,ock hur mycket får han för klockan? Hoppas att dom tar dom.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag skulle bli skogstokig om nått jävla avskum skulle försöka sno min klocka för att finansiera nått "flashigt gangsta-liv" :rage::rage::rage:
 

Isodor

Audemars
Även om jag inte kan bedöma detta fall så är det nog en god idé att INTE flasha/spexa/berätta om hur dyr sin klocka är.. Hamnar det i fel kretsar så tror jag många ser en chans med ett enkelt rån..
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Även om jag inte kan bedöma detta fall så är det nog en god idé att INTE flasha/spexa/berätta om hur dyr sin klocka är.. Hamnar det i fel kretsar så tror jag många ser en chans med ett enkelt rån..

Menade mer att dra ner jackärmen över klockan när man vandrar hem :woot:
 

carlanton

Audemars
De tar din klocka vare sig den är dyr eller inte, men antagligen får de bättre ROI på Östermalm än här i Högdalen.
 
Topp