• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån vid klockköp.

cab

Audemars
2-Faktor
Tyvärr så ser ju verkligheten ut så här nu. Jag skulle aldrig göra upp en klockaffär hemma hos mig med en okänd köpare på blocket.

Den äldre generationen är ju väldigt godtrogna och blir ofta offer för scams.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sorgligt men det finns en läxa att lära. Lite anonymitet skadar inte när man lätt kan googla fram info om ålder och social omgivning på internet. Som det ser ut i detta fall så var det nästan en gimmie för buset.

Hoppas de åker dit ordentligt.. :(
 

Hugii

Audemars
Vad ska man säga... oavsett värdet på klockan så är det hemskt. Vi får hoppas på att de har lämnat spår efter sig.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Man blir bara uppgiven. Det är väl så här verkligheten ser ut. Ingen heder.
Och buset sitter bara och skrattar åt oss. Antagligen läser de väl även här och börjar planera nästa stöt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
As...

Folk bör undvika riktiga namn på blocket och ej ge ut sina nummer så lätt. Har även en extra gmail-adress med anonymt namn som jag använder vid behov (tex blocket)
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Gjorde senast idag en affär med en spekulant som ville ses hemma hos mig. Tänkte direkt på rånrisk och styrde om mötet till plattan, pelare 26
 

Tapiren

Cartier
Förjävligt!

Jag har aldrig sålt en klocka på blocket men väl många bilar, av rädsla för den typen av händelser och andra obehagliga situationer lämnar jag inte ut varesig bilens reg-nummer eller mitt telefonnummer, förrän spekulanten har hört av sig via mail och jag bedömt att han har ett trovärdigt intresse. Tappar säkert spekulanter på det, men fördelarna väger över.
 

Maro

Audemars
Tragiskt, men alltid farligt att uppge för mycket info eller bjuda hem någon som man inte känner när det handlar om pengar.
 

Icaras

Rolex
Ger man sig på en äldre i dennes hem så är man inte annat än en svag människa. Man slutar aldrig att förvånas...:(
 
Topp