• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånad på familjeklockan Red Rolex

snoozarn

Patek
2-Faktor
Undrar om det är lika lätt att stjäla en klocka på läderband som på stållänk? Det känns spontant svårare på läderband så det är kanske den typen av klockor man ska bära sena/blöta kvällar.
Njae, lättare på läder skulle jag säga. Se videon nedan. Förövrigt mycket tråkigt att läsa om det här, beklagar förlusten. Det är väl dock stöld det rubriceras som och inte rån.

 

BOTL

Panerai
Fyfan va surt, pengarna betyder ju ingenting i sammanhanget och den går ju inte att ersätta. Jag hoppas om det nu är möjligt att den hittar hem igen.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Fy fan vad trist på en sådan "familjemedlem"

Håller tummarna för att du ska få tillbaka den!
 

BCKSTRM

Rolex
Fy fan vad tragiskt! Beklagar verkligen det inträffade. Tycker det har varit mycket stölder som skrivits om här på forumet på senare, otäckt! Det något positiva är att den är jävligt ovanlig så den kanske kan hittas... Ska såklart länka rödsubbar när jag råkar se ngn som kan vara din men har tyvärr inte några direkta tips...
 

Daytona96

Rolex
Fy va trist:(
Själv brukar jag alltid ha en klocka som är både billig och som ej har något affektionsvärde när jag går ut och dricker.
 
P

Philippe Stern

Guest
Trist. Den lär du aldrig se igen. Tyvärr. Bra att du skriver och berättar så fler kan vara på sin vakt.
 
Det är inte klokt...
Jag känner verkligen med dig och delar smärtan. Känslan av att bli av med en värdefull ägodel sitter i inte i pengavärdet. Jag hoppas att det löser sig!
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Beklagar! Den historien kändes ändå in i märgen. Jag hoppas på ett mirakel å dina vägnar!
 

Rivalen

Rolex
Vad skall man säga, lider med dig.

Får man bli praktisk? Hur säljer man den vidare med den gravyren? Slipa ner blir väl en ruskig värdesänkare och med bytt baklock likaså? Oavsett gravyr kvar/bortslipad/lockbyte så borde den vara enklare identifierad än många liknande, eller? Var säljer dom den?
 

Skeeter

Panerai
Slipa ner blir väl en ruskig värdesänkare och med bytt baklock likaså?
Med tanke på att anskaffningskostnaden var låg så är ev värdeminskning knappast ngt större problem, den som tog klockan är nog dessutom bara den första i en kedja av mellanhänder innan de dyker upp till försäljning.
 

DeVere

Breitling
För att hjälpa ts hade spekulationer kring var klockan kan tänkas dyka upp till försäljning varit intressanta. T ex länkar till marknadsplatser man kan sätta under bevakning. Kanske någon annan har varit med om nåt liknande?
 

Wemb

Cartier
Oerhört tråkig läsning.
Det som skrämmer mig är att det verkar vara en kraftig ökning av dessa stölder, alt. att fler hittar hit och skriver om det...
Usch!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkig historia, hoppas att ett mirakel sker och klockan dyker upp hos polisen snarast. Anmäl den stulen till så många ställen du kan, pantbanker, ADs osv. och håll tummarna.
Jag fattar inte hur de bär sig åt... Men jag har funderat ut ett sätt som jag tror skulle försvåra rejält för dem. Och nej, det är inte att lämna klockan hemma om ni nu trodde det.
Dela med dig till alla här? Verkligen högaktuellt med antalet klockstölder som tyvärr verkar öka.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Riktigt tråkig historia, hoppas att ett mirakel sker och klockan dyker upp hos polisen snarast. Anmäl den stulen till så många ställen du kan, pantbanker, ADs osv. och håll tummarna.

Dela med dig till alla här? Verkligen högaktuellt med antalet klockstölder som tyvärr verkar öka.
Tja det är bara en grej som jag funderat ut i teorin än så länge, men det borde fungera. Dessvärre tror jag det blir ganska fult och en aning omständigt i praktiken. Jag kan PM:a dig om du vill med risk att bli idiotförklarad haha.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tja det är bara en grej som jag funderat ut i teorin än så länge, men det borde fungera. Dessvärre tror jag det blir ganska fult och en aning omständigt i praktiken. Jag kan PM:a dig om du vill med risk att bli idiotförklarad haha.
Skulle väl i princip räcka med en tjock gummisnodd under länken som är trädd genom ?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Riktigt tråkigt att läsa, mycket sånt här nu verkar det som. Hoppas allt löser sig till det bästa.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tråkigt!!

Var själv ute för en ficktjuv förra veckan i Barcelona. På väg hem till hotellet stötte vi på en snubbe som agerade inkastare, han blev närgången (inte extremt men höll lätt i armen och visade reklamblad nära osv) och vi tackade nej mer eller mindre direkt. När vi ska gå känner jag av en slump i byxfickan och mobilen är borta. Tar några sekunder innan jag inser att det är han, vänder mig om och får ögonkontakt och han ser att jag förstår. Småfull och förbannad som man är tänker jag mig inte för och tar direkt några snabba steg mot honom och frågar vad i h-e han håller på med, direkt tar han mobilen och lägger på marken "you dropped it you dropped it". Liten tanig spanjor och han kände sig väl inte så kaxig mot två nordbor på 1.90+ :D

Så här i efterhand är det ju dock en jäkla tur att han inte drog upp en kniv eller något. Inget man tänkte på då dock, jag är så långt från en våldsam person man kan bli men en välriktad höger var inte långt borta just då. Riktiga svin det där, saker man jobbar hårt för att köpa kommer någon och lägger beslag på på några sekunder.
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp