• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånad på familjeklockan Red Rolex

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Usch, jag får lite ångest när man hör något sånt här. Anmäl den stulen till AD så den hannar i något register.
Usch, hoppas det löser sig.
 
@Baahz
Skriv ut massor utav A4 på engelska att du betalar 1000 € till den som återfinner klockan åt dig utan att du ställer några frågor eller andra åtgärder. Det är garanterat mer än vad de får för den utomlands. Då KANSKE du får tillbaka den. Lycka till!
 

Clocksauce

Cartier
Jag hoppas verkligen på ett mirakel för TS och att försäkringsbolaget är schyssta även om ett sådant arvegods inte kan värderas i något så trivialt som pengar. Jag känner med dig!

Skriv ut massor utav A4 på engelska att du betalar 1000 € till den som återfinner klockan åt dig utan att du ställer några frågor eller andra åtgärder. Det är garanterat mer än vad de får för den utomlands. Då KANSKE du får tillbaka den. Lycka till

Jag tror du tyvärr är lite väl optimistisk, det finns en marknad för allt. Tror du t ex folket som spränger väggar och baxar klockor från nymans ur säljer klockorna i sverige? Finns alltid folk som är beredda att betala och oberoende urmakare som är villiga att peta utan ställa frågor bara för att ett ev serienummer är borttaget. Nu har jag tyvärr ingen empirisk erfarenhet men om jag får dra parareller till bilbranschen så smugglas det ut sjukt mycket suv:ar från sverige som X5or, VW Touraq, ect och detta är tyvärr inte sällan folk som även sysslar med trafficing. Har inte svårt att tänka mig att dom lätt kan kränga lite klockor åt några östeuropeiska thugs också. Fördjävligt men så är verkligheten idag.
 
Jag tror du tyvärr är lite väl optimistisk, det finns en marknad för allt. Tror du t ex folket som spränger väggar och baxar klockor från nymans ur säljer klockorna i sverige? Finns alltid folk som är beredda att betala och oberoende urmakare som är villiga att peta utan ställa frågor bara för att ett ev serienummer är borttaget. Nu har jag tyvärr ingen empirisk erfarenhet men om jag får dra parareller till bilbranschen så smugglas det ut sjukt mycket suv:ar från sverige som X5or, VW Touraq, ect och detta är tyvärr inte sällan folk som även sysslar med trafficing. Har inte svårt att tänka mig att dom lätt kan kränga lite klockor åt några östeuropeiska thugs också. Fördjävligt men så är verkligheten idag.

Nu efterfrågade TS tips om hur han kan tänkas få tillbaka klockan...
Jag vet att det finns människor som är av tvivelaktig moral och som gör såna här saker för att få sitt levebröd.

Jag är också 100% säker på att dessa klockor som stjäls kommer byta ägare (inte användare) flera gånger framöver, och alla vill tjäna något på det innan de når en person som vill bära klockan/klockorna.
Om klockan är värderad till säg 100' (uppskattning av mig). Vad kan den tänkas säljas för som stöldgods, kanske 50'?
Ska den då säljas av en "skuggig klockhandlare" vill denne säkerligen dubbla sina pengar med tanke på risken som denne utsätter sig för. Alltså är han villig att betala 25'. Den som sköter kontakten innan vill garanterat också tjäna en hacka. Då är vi snabbt nere i småsummor som de egentliga ficktjuvarna får för stöldgodset.
Med det resonemanget anser jag att 1000 € och få ut informationen till platser/personer som kan tänkas veta något är det absolut bästa sättet att KANSKE få tillbaka klockan.
Erbjuder TS mer än vad de får för klockan på annat sätt är det helt plötsligt den mest lukrativa marknaden att "sälja" tillbaka klockan, och rimligtvis har chanserna att få tillbaka klockan markant.

Offtopic: Bilarna slaktas för att komma åt delarna. Sedan importeras krockade bilar (salvage cars) billigt från USA med godkända papper och siffror. Delarna hamnar på dessa bilar som då är lagliga och sedan exporteras till Sverige ofta via Lettland. I Sverige säljs de till intet ont anande kunder som inte vet vad de köper, men de köper billigare utan att ifrågasätta.

Edit: Allt blir lite roligare med ett handledsskott :) image.jpg
 
Senast ändrad:
Topp