• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånförsök på Biblioteksgatan

Dr666

Omega
Clark Kent Enbart poliser, Säpo, skyddsvakter, personskydd väktare (oklart) samt ordningsvakter menade jag från första posten att först& främst är det olagligt för en civilist att bära, ha med sig dem& ffa använda den....Folk skulle lätt bli allvarligt skadade ifall sådana missbrukades, jag tänker mig mer förstärkt ' kimura, armlås,kneebar ifall& bara om man behärskar dessa tekniker.....Annars gammal sambo med Nikolaj el ett pass med Omar el Nordstrand!
Ännu bättre Jorge från Birger Bar som inte finns längre som krog

,
v
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Ja det är deras modus.
Det jag undrar är vilken krog Ts besökt om någon ?
Diskuterar i detta nu ämnet med en kamrat som jobbar på krogsektionen och var i tjänst inatt.
Jag hade varit på cliff barnes sedan tagit taxi till kungsan för att möta en vän en snabbis sen gick jag för att möta upp sambon som varit på stureplan för att ta en taxi hem. Så jag var absolut rund under fötterna men tror inte att de sett mig på krogen under kvällen.
 

Jonte73

Audemars
Jag hade varit på cliff barnes sedan tagit taxi till kungsan för att möta en vän en snabbis sen gick jag för att möta upp sambon som varit på stureplan för att ta en taxi hem. Så jag var absolut rund under fötterna men tror inte att de sett mig på krogen under kvällen.
Ok.
Skönt att det gick bra iaf.
Alltid lär man sig väl något, surt bara att normalt hyggligt folk skall drabbas av div patrask.
 

ScubaKing

Audemars
Har varit med om precis samma sak på medis på Södermalm. Då var det Zigenare som pratade Italienska. Normalt klädda. Klarade mig dock och den kom inte över klockan då den var svår att låsa upp. Men målet var helt klart klockan.
 
P

Philippe Stern

Guest
Om polisen la manken till och började kolla alla kameror i området vid denna tidpunkt så lär de få dessa fina gossar på bild. Sen ut med ansiktena i Brottscentralen. Sen är deras turnéliv i Sverige över inom ett par dagar. Detta hade säkerligen löst en massa ouppklarade klockrån, samt stoppat en rad kommande.
 

Hmmmm

Omega
Änt
Skönt att du klarade dig så bra. Vad var det för klocka du bar? Var du lite rund under fötterna?
Bevittnade ett slagsmål utanför hotell Scandic vid Stureplan som just startat. Två killar får ner en kille på marken och börjar stå och sparka den liggande. Plötsligt kommer två snubbar i jeans och gympadojjor springande och ska in i fighten. Precis innan de kommer fram drar de upp två teleskopbatonger som de snärtar ut till fullängd. Sen skriker de POLIS! i högan sky. Visade vara två civilare. De är väl ute ganska mycket i vimlet. Så att dra åt sig uppmärksamhet, bli högljudd etc kan locka till sig hjälp och ev polis. Hoppas det händer snart så man får dit sånt där pack.
lig
Underbart!

Hoppas polisen spöade på dem ordentligt.
Skötn att de gör nytta.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hoppas polisen tar tag i detta som sagt var. Senaste tiden har man gått ut med bilder på misstänkta brottslingar via Brottcentralen. De har varit oerhört framgångsrikt. Tror de lyckas få tag i de misstänkta i nästan varje fall. Skönt om de kunde smälla upp bilder på dessa klocktjuvar också. Gick förbi Biblioteksgatan igår. Finns sjukt massa kameror. De måste ha fastnat på någon.
https://www.facebook.com/brottscentralen/?fref=nf
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Hoppas polisen tar tag i detta som sagt var. Senaste tiden har man gått ut med bilder på misstänkta brottslingar via Brottcentralen. De har varit oerhört framgångsrikt. Tror de lyckas få tag i de misstänkta i nästan varje fall. Skönt om de kunde smälla upp bilder på dessa klocktjuvar också. Gick förbi Biblioteksgatan igår. Finns sjukt massa kameror. De måste ha fastnat på någon.
https://www.facebook.com/brottscentralen/?fref=nf
Har faktiskt inte gjort någon anmälan, utgick ifrån att det var lönlöst. Men du menar att det kan vara värt det alltså?
 
P

Philippe Stern

Guest
Har faktiskt inte gjort någon anmälan, utgick ifrån att det var lönlöst. Men du menar att det kan vara värt det alltså?
Jag tycker det. Jag hade gjort det. Men frågan är vad polisen orkar göra. Men i om med att de själva varnat för detta innan borde det ligga i deras intresse att få slut på detta. Det är ju ganska många stölder/rån som skett och fler lär ju ske om man inte få stopp på dessa jävlar.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker det. Jag hade gjort det. Men frågan är vad polisen orkar göra. Men i om med att de själva varnat för detta innan borde det ligga i deras intresse att få slut på detta. Det är ju ganska många stölder/rån som skett och fler lär ju ske om man inte få stopp på dessa jävlar.

Man hade ju hoppats att det åtminstone skulle hamna i statistiken så att det kunde friläggas mer resurser för den här typen av brott. Tyvärr tror jag att det hamnar i fel kolumn, som polisiärt uppklarat, men någon av forumets konstaplar får gärna meddela om jag är fel ute.
 
Topp