• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Röstning, Färg på Ulysse Nardin "uddadykare"

Vilken färg ville du vald

• Svart

Röster: 34 34.7%
  • Vit

Röster: 31 31.6%
  • Blå

Röster: 31 31.6%
  • Annan färg

Röster: 7 7.1%

• Totala väljare
    98

MoHaha

Guld
2-Faktor
Har svårt att välja färg på denna (trotts att jag är vuxen och van att fatta beslut :))

Svart är klassiskt och alltid användbar, dock lite tråkig?

Vit är fräsch och den trevliga strukturen i tavlan är snygg i den färgen. men saknar helt kontrast?

Blå "surf" är rolig, men kanske man tröttnar på det roliga rätt snabbt?

Eller något helt annat?

Vad tycker ni?
Eventuella kommentarer typ "Den var skitful, köp heller en Rolex" är självklart ok, men kommer garanterad ge dålig karma och sämre julklappar.

(PS, Skicka PM om du har ett snyggt exemplar att sälja :) )

1608228185902.png

1608228206958.png

1608228233913.png

Senast ändrad:
Har själv en maxi marine diver fast brun tavla. Tycker det är schysst att UN har lite olika färgval men av de du listar ovan skulle jag trots allt gå på svart. Vit tycker jag passar sådär till det mörka bandet och den blå skulle jag välja bort p.g.a mönstret i tavlan. Vet att UN kör en hel del olika limited (ex blue surf som du har bild på eller hammar head shark etc) men jag personligen är inte så mycket för det limiterade utseendet med blå vågor i tavlan. Tror inte det håller intresset uppe i längden.

Den blå finns i standardutförande med tror jag.

Riktigt cool klocka! Det kommer bli super vad du än landar i.
Själv gillar jag både vita och färgglada tavlor, men av dessa väljer jag också svart. MEN! Det är ju viktigt att den passar i rotation med dina andra klockor. Har du redan svarta dykare skulle jag välja någon av de andra.

Tack för alla bra svar så långt
Har själv en maxi marine diver fast brun tavla. Tycker det är schysst att UN har lite olika färgval men av de du listar ovan skulle jag trots allt gå på svart. Vit tycker jag passar sådär till det mörka bandet och den blå skulle jag välja bort p.g.a mönstret i tavlan. Vet att UN kör en hel del olika limited (ex blue surf som du har bild på eller hammar head shark etc) men jag personligen är inte så mycket för det limiterade utseendet med blå vågor i tavlan. Tror inte det håller intresset uppe i längden.

Den blå finns i standardutförande med tror jag.

Har tittat lite på andra färger. Dock svårt att hitta bra objekt till ok pris. Svart är definitivt vanligast.

Riktigt cool klocka! Det kommer bli super vad du än landar i.
Själv gillar jag både vita och färgglada tavlor, men av dessa väljer jag också svart. MEN! Det är ju viktigt att den passar i rotation med dina andra klockor. Har du redan svarta dykare skulle jag välja någon av de andra.

Det blir ofta blått når jag väljer färg (t.ex Squalen i profilbilden) Risk att allt blir blått om jag inte medvetet väljer annat, Därför jag först försökte välja mellan vit och svart.

Den blå tycker jag. Tavlan med vågor som går igen i kl12-index är snyggt och lite lagom busigt... Tror i och för sig också att du kommer bli nöjd oavsett färgval.

Den blå är kul och snygg, men "Limited edition" på armbandet, nja...

Den vita röstar jag på, tycker inte den saknar kontrast? Visare och index är ju blånerade :)

Den vita tavlan var ju roligast. Den svarta tavlan fick mig att tänka på GB sandwitch och den blåa känns stökig och billig. Sen kanske det är bilden med index på den vita var nästan hypnotiserande.

Alltså, det är ju en sommarklocka som finns i rött, gult och orange. Plus lite mixade kulörer. Ronnie Kil säljer en nu i silver/orange/svart. Skitcool. Men om jag skulle välja en så tror jag orange. Eller kanske röd. Fan också, det är svårt. Svinball oavsett!

Alltså, det är ju en sommarklocka som finns i rött, gult och orange. Plus lite mixade kulörer. Ronnie Kil säljer en nu i silver/orange/svart. Skitcool. Men om jag skulle välja en så tror jag orange. Eller kanske röd. Fan också, det är svårt. Svinball oavsett!

Den kan jag ge bra rabatt på, sen har jag tillgång till andra Ulysse Nardin i olika färger.mvh Ronnie

Tackar för tipset. Har tittat på den modellen tidigare. Snygg, men blir lite stor (45 mm) i och med att det är en annan ref.

Jeg hadde gått for en blå, men en annen blå enn den på bildet over. Disse er utrolig fine.
B3101274-6518-4275-9A09-4CE9EA115D5A.jpeg
FEEDCBD1-B712-4F58-9CDE-789C9EDECA90.jpeg
9A8A4DD7-71DD-4C79-9532-EEE4B42586B0.png

Den är supersnygg, men på nåt konstigt sätt känns det för naket för mig utan vridring :)

Tackar för tipset. Har tittat på den modellen tidigare. Snygg, men blir lite stor (45 mm) i och med att det är en annan ref.

Den är supersnygg, men på nåt konstigt sätt känns det för naket för mig utan vridring :)
Missade det där med storlekarna men vidhåller med bestämdhet att röd/gul/orange (i 42 mm tror jag va) är extremt häftiga. De andra är snygga men lite meh, känns som att hela grejen med UN är att sticka ut så...

Håller med - vridringen ett måste. Sen är jag traditionalist och gillar golfbollsmönstret i tavlan. Varianterna med vågor och liknande ger en känsla av att de försökt för mycket.

Håller med (i princip) om färggrann sommarklocka och har tittat på de varianterna
Tänkte dock vara lite mera seriös denna gången :)

Har bla. nedan färgrik trio som jag giller mycket och som täcker det behovet

1608285377018.png

Är inne på mitt 10e år med min, tycker färgen är kanon.

2014-07-10 17.09.40.jpg

Edit: nedan bild kanske gör klockan mer rättvisa.
2014-09-13 14.37.22.jpg

Supersnygg färg. Har tittat efter den men den är svår att hitta.
Hittar inga i EU och att köpa från USA där urvalet är bäst gör att det drar iväg på priset rejält pga momsen tyvärr.

Svårt val håller jag med om. Jag faller oftast mot svarta klockor över lag och tycker vid första anblick att den svarta gör sig bäst av de fyra. Men när jag kollar några gånger extra är den vita ganska intressant med sin tydliga struktur i tavlan och röda kontraster. Det enda jag skulle oroa mig för med den vita är att jag tycker den blir lite "blaskig" då den blir vitt på vitt och i längden kanske tröttna på den fortare än jag skulle tröttna på den svarta.

Tillbaka
Topp