• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

R.A.P.S

Hur många är vi här på forumet?

• Räddningstjänsten

• Ambulans

• Polis

• Samverkan

Resultatet är endast synligt efter enkät.

Zachelitomega

Basic
2-Faktor
Vet att liknande grupper finns på både FB och Instagram så varför inte här på KS med! Ni som vet ni vet ;) Nej förresten vi ska inte vara exkluderande, Räddningstjänst, Ambulans, Polis, Samverkan! Av egen erfarenhet vet jag att de finns många inom dessa yrkesgrupper som delar vårt intresse och tänkte därav att vi kunde dela med oss av yrkeserfarenheter och vad ni sportar för klockor i tjänsten! Även smartwatch och aktivitetsarmband kan förekomma! Jag kan börja med min gamla SKX007!

4B02A1BF-3290-49F9-8BBB-CC831CF45416.jpeg

;)
Det blir lite olika beroende på om det är yttre eller inre tjänst som gäller för dagen. Ska jag vara ute är det någon av mina mer oömma som sitter på.

IMG_1465.jpg

85D941D4-B832-482F-9B75-2CC2ACDB9D13.jpeg

kör du på jouren eller har du sånt lyxigt varannan pp rotation? :)
Behöver en klocka som funkar lika bra i mörker. Jobbar hela dygnet idag! :cool:

DSC_1869.JPG
Snyggt! Är inte alls avundsjuk på att kunna köra dygnspass! Går på min nattsnurra nästa vecka men då blir de 6 pass helnätter :confused:
Jobbar med en simpel G-Shock i bältet. De får ju va med om rätt mkt... Och naturligtvis inget på handleden, av hygienskäl.

20190616_091332.jpg
Coolt! Kul att någon kör med något annat än de där mini varianterna med någon bygel på!

• Like
Reactions: Npl
Tråkigt byte sålänge de inte är en breitling emergency 😉 har en jful och en sb som på kort tid införskaffat en smp 300 och den andra en planet ocean! Livar upp utsättningarna 😁

Nån G-schock tror jag att det är..

Ja det är kul! 😊
Har några på stationen som också börjat intressera sig för klockor (jag hävdar bestämt att det till stor del är min förtjänst☺️) så nu pratas det klockor rätt ofta på jobbet.
Och det har köpts lite allt möjligt såsom Orient, Glycine, Oris Aquis m.m...
Och så har vi en gammal IG-dinosaurie med rötter i Italien som jag har övertygat om att han MÅSTE ha en Panerai.. 😊

Nån G-schock tror jag att det är..

Ja det är kul! 😊
Har några på stationen som också börjat intressera sig för klockor (jag hävdar bestämt att det till stor del är min förtjänst☺️) så nu pratas det klockor rätt ofta på jobbet.
Och det har köpts lite allt möjligt såsom Orient, Glycine, Oris Aquis m.m...
Och så har vi en gammal IG-dinosaurie med rötter i Italien som jag har övertygat om att han MÅSTE ha en Panerai.. 😊
kul att fler börjar intressera sig! Ja jag har fått en att börja iaf så är helt övertygad om att du haft en roll i det hela. Hahaha men ja!! En fet panna under ex en kommendering, då slipper man ha gulväat, alla vet redan vem som bestämmer 😎

Tillbaka
Topp