• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rabatt? hos sv AD (Rolex och Omega)

Magnus lkpg

Breitling
Är det någon som kan ge en hint om vilken rabatt en icke stammis kan få hos svensk AD
på Rolex eller Omega jmf listpris om vi pratar ranget 50-60tsek?
 

Chattras

Cartier
Det är väl enkel marknadsekonomi som råder, tillgång & efterfrågan. Är tillgången hög och efterfrågan liten så är det enkelt att få bra rabatt. Är förhållandet omvänt så får man vara glad att man får handla :).
 

Turbotom

Omega
Kanske bättre prutläge på mindre shoppar som inte säljer så stora volymer? Tankar kring det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Belic

Cartier
Hemsidan ger inga bra vibbar...

Varför? De har ju både telefonnummer och adress utskrivet. Om de har dåligt med referenser är de säkert intresserade av att få lite omdömen och kan säkert mötas på på Kaplans eller liknande. Om INTE så skulle jag inte lägga mina pengar där.

Men som nystartat(?) företag så får man vara lite mer tillmötesgående.

Här är ett omdöme där personen fick gå till kontoret. Han har dock 1 inlägg och jobbar med största sannolikhet där ;)
https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/page-7
 

Apansson

Torpare
Kontakter, om du är igenkänd av butiken sedan tidigare, vilken butik, hur du beter dig, vilken modell det är.
Hur långt är ett snöre?
Nä men allvarligt. Gå dit och säg att du är intresserad av att handla/beställa NU, och fråga vad de kan göra på priset.
Glöm förresten inte att vara trevlig.
 

Apansson

Torpare
Hur mycket brukar du få ner priset, och vilka modeller pratar vi om, när du kör den taktiken?

Generellt sett vad gäller prutning på lyxkonsumtion så gillar ingen butik när du går runt och fiskar priser från olika ställen. Det brukar kunna vara lättare att få en bra deal om du visar där och då att du är intresserad av just den butiken. Säg att du fått den rekommenderad osv, man får ju lägga fram det på ett snyggt sätt. Men folk som går runt och jagar "bästa pris kompis" på flera ställen är det nog ingen butik som blir sådär jätteengagerad i. Att då visa att du är där för att försöka göra upp en affär om allt känns rätt brukar kunna öka försäljarens intresse i dig och villighet att komma överens så att båda parter blir nöjda. Så känner jag när jag kränger cykel i alla fall.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Som köpare är det upp till en själv hur mycket underlag man skaffar och förser sig med innan man beslutar sig för att genomföra en affär. Det finns ingen säljare som kan tvinga en till att fullfölja innan man tar ett beslut. Handlar det om nyköp så tycker jag absolut man ska ha is i magen, är man beredd att handla i europa har man betydligt mer att välja på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Generellt sett vad gäller prutning på lyxkonsumtion så gillar ingen butik när du går runt och fiskar priser från olika ställen. Det brukar kunna vara lättare att få en bra deal om du visar där och då att du är intresserad av just den butiken. Säg att du fått den rekommenderad osv, man får ju lägga fram det på ett snyggt sätt. Men folk som går runt och jagar "bästa pris kompis" på flera ställen är det nog ingen butik som blir sådär jätteengagerad i. Att då visa att du är där för att försöka göra upp en affär om allt känns rätt brukar kunna öka försäljarens intresse i dig och villighet att komma överens så att båda parter blir nöjda. Så känner jag när jag kränger cykel i alla fall.

Jag håller med i allt du säger. Det är hyffs och sunt förnuft.

Jag uppfattade det som att trådskaparen var ute efter faktiska exempel och min uppfattning är att prutmånen är extremt individuell och skiljer mycket från person till person mycket baserat på historik hos butiken i fråga. Utan att ha plockat ut ett antal nya klockor tror jag inte man vet riktigt hur mycket rabattsatserna är egentligen.

Därav min ursprungliga fråga om du hade personlig erfarenhet av att plocka ut många nya ur och hur mycket det då kan röra sig om.

Det spekuleras ju ganska vilt om både högt och lågt här inne från och till och jag uppfattade det som att TS var ute efter fakta.

Men som sagt, det finns ju en betydligt fylligare rabatt-tråd på forumet som ger en mycket djupare insikt.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Jag som själv jobbar i butik har jag ett tips: VAR TREVLIG! Riktigt trevliga kunder finns det tyvärr alldeles för lite utav. Jag ger väldigt ofta rabatt/något extra till en väldigt trevlig kund. Det kan göra affären hos ad mycket lättare
Låter bra,handlar mycket hellre hos svenska AD än på nätet eller utomlands om priset är konkurrenskraftig och man får ett trevligt bemötande
 

rolex84

Omega
2-Faktor
Jag köpte min 116610ln i våras. Det var svårt att pruta, som någon nämnde så bokas de upp direkt. Men 5% procent fungerade när jag visade pengarna, och ytterligare 2% procent när jag inte gav mig[emoji3] det förutsätter de har den hemma. De hade precis en hemma som var "bokad".
 
Topp