• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Racingstrap - Hirsch vs Singular?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tjo

Funderar på att handla ett racing/rallystrap 18 mm till en kommande dinka. Stora eller små hål återstår att bestämma.

Det jag undrar är hur Singulars variant står sig mot Hirsch som tycks vara populära?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag brukar normalt sett inte (utom med en stor glimt i ögat) förespråka mina egna produkter, det känns lite rövigt - men jag tror att många kan ge uppskattande ord om banden.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Frågan är ju vad för rolig racingklocka som ska få bosätta sig i ditt hem? ;)

Edit: Förövrigt älskar jag Singulars ''Choklad Racing'' med små hål.
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Singulars är rikigt gosiga i jämförelse med det sketna Hirschet.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har ett svart småhålat 22mm från Singular som jag är snornöjd med. Följsamt, skön passform och andas verkligen kvalitet. Har haft det något halvår och det ser fortfarande bra ut.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21362519428.826962.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21362519428.826962.jpg
    56.3 KB · Visningar: 480

Gavve

Greven
2-Faktor
Absolut Singulars. Har alla 3 även om jag ej har någon klocka som dem funkar till i dagsläget

222D03E6-9278-4F51-B5FA-C1C22000EEE0-5896-000005C1756B8F1C_zps27bdface.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har ej testat hirsch, men kan säga att singulars håller god kvalle och ger egentligen ingen "jag vill ha bättre"-känsla
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Härligt, tackar! Då är leverantör vald :) Återstår att bestämma sig för många små hål eller den med stora.

Fler bilder vore fint, kanske med strap monterat på en chronograph med svart tavla ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Om du väntar till i eftermiddag kan du få se en Tag Heuer Carrera, svarta tavla med småhålat honungsfärgat racingstrap från Singular. Bilderna ligger på datorn hemma.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
JoberMan skrev:
Jag har ett svart småhålat 22mm från Singular som jag är snornöjd med. Följsamt, skön passform och andas verkligen kvalitet. Har haft det något halvår och det ser fortfarande bra ut.
Skönhet, jag skulle säga att det är nu det nått sin höjdpunkt i utseende och bekvämlighet....shit vad snyggt slitet!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ingen som sitter på bilder på ett Singularracing med stora hål? Kanske monterat på en Speedmaster el liknande?
 
Topp