• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Radhussamling

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja, det är en radhussamling eftersom det är en samling tillhörande mig som bor i ett radhus. Exakt den här typen av logik lärde jag mig under 10 härliga veckor på filosofiska institutionen på SU. En erfarenhet för livet, på gott och ont. Men nu till bilder och text ladies and gents!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Blev lite inspirerad av @Rozzy s tråd om tunna klockor så jag jämförde lite för mig själv. Min RDM är 9,2 vilket är förhållandevis tunt för att vara automat och ha komplikationer.
image.jpg

Den här var min morfars beater. Riktigt trevlig trots att den inte har något som helst reellt värde.
image.jpg

Min farfars NOR-klocka. Han var chefsingenjör på Degerfors järnverk i en vanvettig massa år.
image.jpg

Morfars finklocka. En alldeles underbar guldare med högt plexi.
image.jpg

Mitt senaste inköp.
image.jpg

Ja, man behöver två Superocean för att kunna jämföra tjocklekar.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Alla behöver en sommar-rolex. Eller?
image.jpg
image.jpg

Även två Suunto är ett måste. Batteriet är ju slut i Vectorn...
image.jpg
image.jpg

Sommar-swatch, totalt oläsbar och helt idiotisk.
image.jpg

Min farfarsfar traskade tydligen omkring med denna. Jag använder den mycket sällan men den är skön.
image.jpg

Groupie...

Jag kan tänka mig ett antal kompliment till samlingen och har ett par planer för framtiden.

Hälsningar från radhuslängan
 
Topp