• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Radhustripplar..?

Sond

Patek
Ett av de roligare begreppen för olika klocksamlingar är radhustrippeln. Någon som vet vem som myntade det? Har det dykt upp här på KS eller är det äldre? Hur som helst så ingår Speedy, Sub och Reverso i en sådan trippel. Här är min radhustrippel.
DSC_9438.jpg

DSC_9449.jpg


Några fler radhustripplar här på KS?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ett av de roligare begreppen för olika klocksamlingar är radhustrippeln. Någon som vet vem som myntade det? Har det dykt upp här på KS eller är det äldre? Hur som helst så ingår Speedy, Sub och Reverso i en sådan trippel. Här är min radhustrippel.
DSC_9438.jpg

DSC_9449.jpg


Några fler radhustripplar här på KS?
Snyggt! Sond, men vad är kriterierna för en äkta radhustrippel, politik inblandat månne?:)
 

Mr Chance

Kalmar
Hehe, radhustrippel på KS i meningen "vanlig" men inget man ser i mitt radhusområde, direkt. Snarare Citizen, Seiko och mobilklocka...

Nu har jag visserligen en fellow klockmupp i grannskapet, men ändå.
 

Rivalen

Rolex
Fasen vilka trevliga tripplar. Ägde en Reverso Grand Taille för ett kort ögonblick och har saknat den sedan dess.

Vad är det för en Cartier. Jag är sugen på en Basculante - går också att vrida på tydligen.

Vill hitta på ett bra namn på min trippel, men klarar inte det i all hast - får återkomma. Spretig smak -trippel, kanske.

Vill gärna ha en radhustrippel, men en charmig trea i originalskick ser också underbar ut.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag hörde det först av plattfot men gör mitt bästa för att popularisera det... :)

Min Radhustrippel är splittrad för tillfället, ber att få återkomma. Den är väl ett gränsfall iofs med en pre-pro en classic Reverso och en YM...

(Men en liberal tolkning av alla tre typerna är väl ok tycker jag från grand taille till classicQ, alla jävla avarter av speedmaster o alla Rolex med vridring och 200m+ rating?)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den där Gmt mastern är riktigt häftig. Vad är det för ref? Är den "moddad"? Svor jag i kyrkan nu? Kommentarer överflödiga på Daytonan...

Tackaaaar......1675F heter den, köpte fullset och det insertet satt på. Troligen kommer insertet från en /8. F för France tror jag. Den har importstämplar på case back och armbandet....
 
Topp