• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rado Captain Cook 42 mm

Sennelier

Guld
2-Faktor
Pris
15k
Returpolicy
Inom 24 h vid felaktigt beskrivet objekt
Bilder Skickat
  1. Ja
Såld på Tradera för 15k.

Här har vi en Rado Captain Cook 42 mm som fått alldeles för lite handledstid. Detta är varianten med mörkbrun tavla och svart keramisk bezel. En populär reissue av en vintagedykare från 1962. Endast 12 mm hög, så den sitter som gjuten på handleden. Jag bedömer skicket som mycket fint.

Drivs av ett top grade ETA-urverk med 80 timmars gångreserv och antimagnetisk Nivachron balansfjäder. Tidshållning +5 spd enligt mina mätningar.

Uttagen från svensk AD för 2,5 år sedan.

Sitter nu på BoR-länk, men två 21 mm matchande bruna band i bra kvalitet och fint skick följer med: ett läderband med ett riktigt bekvämt och hårdhetsbehandlat viklås (Rado Original, värde 1600 kr) samt ett tropicgummi (StrapHabit, värde 600 kr).

Övriga tillbehör enligt bild: stämplat garantikort, extra länkbitar, korthållare, putsduk, manual samt inner- och ytterbox.

Listpris hos AD (Klockia, Fredmans Ur) i skrivande stund: 26800 kr. Totalt värde på hela paketet således 29000 kr.

Byte kan vara aktuellt, dock inte vintage. Testa mig gärna, det värsta som kan hända är att du får ett artigt nej. Bytesvärde på ditt objekt ska vara gängse andrahandsvärde (skriver detta eftersom jag redan fått ett par bytesförslag med minst sagt fantasifulla prissättningar). Kan tänka mig en billigare klocka som delbetalning, alternativt någon tusenlapp upp från min sida vid rätt objekt. Gillar Oris, Longines, Sinn, Rado, Fortis och liknande tillverkare.

Referenser finns i min gg-tråd, länk i signaturen. Tack KS för Sveriges bästa forum!

_DSC0132.jpg
_DSC0134.jpg
_DSC0135.jpg
_DSC9948.jpg
_DSC9952.jpg
_DSC0133.jpg
_DSC0136.jpg


 
Senast ändrad:
Topp