• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Rado Golden Horse PB 4/12

Sennelier

Guld
2-Faktor
Pris
12500 kr
Returpolicy
Inom 24 timmar om beskrivningen i annonsen inte stämmer
Bilder Skickat
  1. Ja

Såld!​

Pris​

PB: 15500 kr 12500 kr

Sista prisbumpen! Lägre än så går jag inte, då behåller jag den hellre i samlingen. Exakt halva listpriset. Det skulle jag säga är bra för en två år gammal Golden Horse i oklanderligt skick.

Rado Golden Horse ”1957 Limited Edition” 2022

Här har vi en tunn och smäcker klocka som fungerar till det mesta - både vardag och fest. Som namnet antyder kom originalet till denna reissue redan 1957. Urtavlan är svart med struktur i form av koncentriska ringar som påminner om en LP-skiva. De andra färgerna i serien har släta urtavlor, vilket gör den svarta mer speciell enligt mig. Denna utgåva är en slutsåld limited edition om 1957 exemplar. En finurlig detalj är den klassiska roterande ankarlogon som Rado använder i alla sina automatiska modeller sedan många år tillbaka.

Skicket är utmärkt med några oundvikliga smårepor (som går att polera bort om man är lagd åt det hållet). Inga dings eller fula skador. Den har nyligen trycktestats till 50 meter och går således bra att simma med. BoR-länken är följsam, mjuk och allmänt lyxig - faktiskt en av de bästa jag provat. Nyligen rengjord med ultraljud. Tidshållningen är helt perfekt. På min handled har den stadigt gått ±0 spd. Gångreserven är uppmätt till hela 83 timmar.

Uttagen hos AD 2022. Fullset med alla tillbehör inklusive ett behändigt travel case.

Byte​

Enda bytet som är intressant är en Omega Seamaster ”Peter Blake” med pengar upp från mig.

Specifikationer

Bredd: 37 mm
Längd: 44 mm
Tjocklek 10.8 mm (~ 8 mm utan glas)
Urverk: ETA C07.611
Gångreserv: 80 timmar
Glas: safir med AR-behandling på båda sidor
Vattenresistens: 50 m

Omdömen​

Recensioner

Bilder​

_DSC9055_small.jpg

_DSC9046.jpg

_DSC9047.jpg

_DSC9048.jpg

_DSC9049.jpg

_DSC9051.jpg

Tack KS för världens bästa klockforum och möjlighet att annonsera!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp