• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rainer klockboxar

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det är ju flera, mig själv inkluderat som är sjukt nöjda med Rainers klockboxar. De har hög kvalitet till rimligt pris. Jag har en låda för fyra klockor, en sån här.
image.jpg


Nu har jag sett att han börjat göra lådor i läder också, såna här
image.jpg


Nu till frågan, är det nån som har en av de nya läder boxarna? Isf hur känns de,lika bra kvalle som trä boxarna?
 

egbert

Panerai
Jag tror inte det är Rainer som gör dem, de är av ett märke som heter Friedrich 23 och serien heter Cubano.
Står i begrepp att beställa en 8-facksbox av Rainer, jag kan återkomma med intrycken.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tror inte det är Rainer som gör dem, de är av ett märke som heter Friedrich 23 och serien heter Cubano.
Står i begrepp att beställa en 8-facksbox av Rainer, jag kan återkomma med intrycken.

Å fan. Jag mailade rainer igår och bad om att få bilder och pris på hans boxar och fick då dessa tillbaka. Men det kan ju så klart vara att han köper in o säljer vidare. Jag har inte efterforskat nått.

Edit: nu ser jag på bilderna från rainer att det faktiskt verkar stå friderich23 på locket. Där ser man.
 

Knight

Cartier
Även de svarta boxarna tillverkas i asien, men det är fortfarande riktigt bra kvalitet trots att det inte är ett tyskt hantverk ;)
 

SSL

Audemars
Ja att han bygger själv o säljer för tusenlappen tror jag inte många trott, eller så har man det.

Tyskt trähantverk är betydligt dyrare än så. Och det är ju knappast så att Rainer är speciell som bara vill sälja boxar till likasinnade klockentusiaster. Nä det handlar om flos, som alltid annars
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja att han bygger själv o säljer för tusenlappen tror jag inte många trott, eller så har man det.

Tyskt trähantverk är betydligt dyrare än så. Och det är ju knappast så att Rainer är speciell som bara vill sälja boxar till likasinnade klockentusiaster. Nä det handlar om flos, som alltid annars

Jag trodde det då det är så det framställts här och på internationella forum. Sedan trodde jag det pga den grymma kvaliteten jämfört med annat skräp man hittar i klockaffärer.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade en låda i läder med åtta kuddar samt utrymme i mitten för band och verktyg.

Riktigt bra för pengen. Helt klart bättre än den "no-name" jag hade tidigare. Stabil och bra finish.

Alla boxarna tillverkas i Asien. Rainer är väl egentligen bada en distributör.
 

Mattan

Panerai
Håller med ovan, har en för 8st och det är en rejäl kvalitetsskillnad mot andra boxar jag känt på i prisklassen. Trodde faktiskt det var tyskt hantverk med den finishen, men det spelar ingen roll för mig. Lika prisvärt ändå!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har också en låda från Rainer. Grym kvalle för det priset. Dock ska jag banta lite så om någon vill byta den här mot en för 3-4 klockor hojta gärna till. :) Eller kanske köpa den om någon tänkt lägga en beställning.
DSC00667_1.jpg
 

Icaras

Rolex
Har också en låda från Rainer. Grym kvalle för det priset. Dock ska jag banta lite så om någon vill byta den här mot en för 3-4 klockor hojta gärna till. :) Eller kanske köpa den om någon tänkt lägga en beställning.
DSC00667_1.jpg
Jag tänkte just beställa den där ;)
PMa ett pris och lite info
 

Calfen

Panerai
Min flickvän frågade efter bra klockboxar pga att en på hennes jobb ville ge en fin sådan i julklapp till sin man tipsade om Rainer . Så hoppas någon av er på KS får en sådan med plats för 8 st klockor.
 

Mike

Cartier
Jag har läderboxen för 8 klockor med mellanfack för extra prylar. Helt ok kvalité förutom låset som är helt värdelöst..
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Har någon av er med Rainer låda en reverso?
Jag har någon annan låda men kuddjävlarna är för stor så det gick inte att stänga klockan...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jo men det är skönt att skylla på något annat ;)
Men allvarligt så blev det jäkla knepigt att ordna just med reverson men inte mina andra, har väl inte jättetunna handleder 17 något så det borde väl vara normalt
Skumt... är det viklås eller varför krånglar just den? 17 är väl rätt normalt så det borde ju gå. Jag har en rainer och får pressa ihop kuddarna lite, men det funkar. Har dock ingen reverso :(
 
Topp