• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Raka end-links

Bezelman

Guld
2-Faktor
Jag måste bara lyfta en fråga som jag inte riktigt hajat. Det verkar finnas en hel del "hat" kring länkar med raka end-links. Alltså som Mesh banden alltid har. Det är ju liiite konstigt kan jag tycka att det är helt OK med raka länkar till Mesh band och såklart till Läder/nylon band också men om det sitter en stål-länk nedanför....då är det per definition "Skitfult".
Alltså, jag vet ju att man inte kan diskutera smak egentligen men är inte detta bara en uppfattning som man fått därför att andra har den och verkar "PK" att tycka detta? Själv tycker jag att det är helt beroende på vilken länk och klocka det handlar om. Inte om det är en viss typ av end-link. Så kom igen o förklara varför det är snyggt på ett Meshband men inte på Oyster länk tex?

Det ser konstigt ut och som att länken inte hör till klockan, vilket oftast är fallet.
Nu gillar jag inte mesh heller, men det ser ändå bättre ut enligt mig för att jag kategoriserar det mer som ett "tillbehör" likt läder/gummi/nato.

Ja det måste ju såklart vara helt rätt matchning på finish mellan klocka o band. Men är det så tycker jag det kan vara väldigt snyggt. (och fult! Beroende på klocka...)

Tillbaka
Topp