• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rakuten?

JaTack

Rolex
2-Faktor
Säger som yonsson brukar säga att det handlar om att köpa säljaren.

Finns flera olika säljare, bara kolla upp att den du köpa av verkar vettig. Har köpt av Seiko3s och det gick bra! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Känns en aning obehagligt att beställa något från en japansk Ebay iofs...
Har mailat Higushi Inc och frågat om pris på Marinemaster och en Tuna. Får se om han kan komma i närheten av säljarna på Rakuten.
 

plattfot

Rolex
Känns en aning obehagligt att beställa något från en japansk Ebay iofs...
Har mailat Higushi Inc och frågat om pris på Marinemaster och en Tuna. Får se om han kan komma i närheten av säljarna på Rakuten.


Räkna in tull och avgifter vid köp från Japan.
Jag har handlat från japanska säljare två gånger och tullat lika många gånger.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Rakuten kan vara lite besvärligt då vissa säljare kräver att du har en Japansk adress, detta ordnas via Rakuten med en postbox i Japan som sedan skickar vidare din klocka till resten av världen. Har nåt med deras regler att göra kring hur företag får sälja produkter.

Men Rakuten är inte värre än eBay, gör precis som på ebay och köp bara av såna som har 95% eller mer positiva omdömen. Tror i regel att risken att bli blåst är mindre än eBay men att språkförbistring och allmänna kommunikationsproblem (då japaner generellt är dåliga på engelska) ofta ligger bakom affärer som skiter sig.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag förstår ju att frakten att frakten inte blir så dyr på en klocka. Men var ungefär landar tullen på? Tillkommer fler avgifter?
Edit: Det blir väl svensk moms på 25% också? :(
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tullen är väl en tia, så den behöver man knappt räkna med. Moms 25 tillkommer även på frakten, kan vara bra att veta :)
 

Yo-han

Troll probationary
Maila [email protected] med länken till vad du vill köpa och be om en totalkostnad, ifrågasätt och be om en ny totalkostnad, sen är du hemma. Har handlat med i typ åtta år, extremt pålitlig, billig, snabb och har extremt bra koll på ev. tveksamheter som han flaggar för. Har som genom ett mirakel aldrig åkt på att betala en krona i moms eller tull på nånting heller trots att det är något jag både eftersträvar och uppmuntrar.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har mailat [email protected] här ovan och fick till svar att han vill ha 1850USD för en MM300 från Rakuten så där kostade 1596USD. Menar du att om jag ifrågasätter detta och ber om ett nytt pris så blir det per automatik billigare?
OM det funkar så blir jag ju imponerad :)
Är dock fortfarande skraj att det blir svensk moms på detta.
 
Topp