• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ralph Lauren Automotive 39

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ralphs ranchägarstil kan med fördel bära klockorna...

IMG_20180920_090407.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Roligt att en så liten tillverkare (ok, dom har en hyfsad stor koncern och ägare i ryggen) vågar gå sin egen väg. Denna var läcker tycker jag. 1920/30-tals cushion stil med gravyr likt dåtidens silverklockor. @eriksson850 , har inte du något liknande fast vintage?
9BE3DFEE-3020-4314-84B1-05965006E170.png
703B4EF3-D9FA-4CC3-88EF-CDB4495BDBE4.png
59B3796B-5C6D-46E0-9DCE-88AEE9FFB237.png
Jo det är kul att de vågar. Har dock redan diskuterats här ovan.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Roligt att en så liten tillverkare (ok, dom har en hyfsad stor koncern och ägare i ryggen) vågar gå sin egen väg. Denna var läcker tycker jag. 1920/30-tals cushion stil med gravyr likt dåtidens silverklockor. @eriksson850 , har inte du något liknande fast vintage?
9BE3DFEE-3020-4314-84B1-05965006E170.png
703B4EF3-D9FA-4CC3-88EF-CDB4495BDBE4.png
59B3796B-5C6D-46E0-9DCE-88AEE9FFB237.png
Nej tyvärr, har en cusion med "graverad/arbetad" tavla. Tänker nog på den.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Allt jag ser framför mig är Johan Jureskog. Iofs en AP på bilden men...

varldens-basta-burgare_2A7.jpg
Fan Jureskog respekterade jag efter mitt första besök på AG, långt innan han blev känd. Nu kan det vara den kock jag respekterar minst av alla, och undviker hans mat så långt jag kan....
Sorry OT. Klockan är ändå fräck, och kul med ett "parfymmärke" som inte brandar enkla kinesur. Känns som det finns bra potential även om det ännu är lite för spexigt för en enkel snubbe som jag.

Gillar ändå mer och mer :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fan Jureskog respekterade jag efter mitt första besök på AG, långt innan han blev känd. Nu kan det vara den kock jag respekterar minst av alla, och undviker hans mat så långt jag kan....
Sorry OT. Klockan är ändå fräck, och kul med ett "parfymmärke" som inte brandar enkla kinesur. Känns som det finns bra potential även om det ännu är lite för spexigt för en enkel snubbe som jag.

Gillar ändå mer och mer :)
Finns enkla lite mindre extravaganta modeller också. Gemensamma nämnaren är att de är egna och att de ofta lite retro utforskar/äventyrarkänsla.
Ralph-Lauren-Safari-Khaki-Watch.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Finns enkla lite mindre extravaganta modeller också. Gemensamma nämnaren är att de är egna och att de ofta lite retro utforskar/äventyrarkänsla.
Ralph-Lauren-Safari-Khaki-Watch.jpg
Ja den där tex var inte så tokig :) Kul att de vågar gå sin egen väg. Jag är väldigt förtjust i NOMOS. Kanske inte jämförbara riktigt(?) men de kör ju lite sitt eget race de också. Inte för alla direkt, men jag gillar skarpt till skillnad från 98% av allt modernt (dyrt som billigt). Ofta när det väl dyker upp ngt halvkul är det ändå bara en kopia på en gammal modell, men lite tråkigare... Hermes Slim D'hermes hade jag faktiskt övervägt seriöst om den inte var för stor. Fan nu blir det OT igen...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja den där tex var inte så tokig :) Kul att de vågar gå sin egen väg. Jag är väldigt förtjust i NOMOS. Kanske inte jämförbara riktigt(?) men de kör ju lite sitt eget race de också. Inte för alla direkt, men jag gillar skarpt till skillnad från 98% av allt modernt (dyrt som billigt). Ofta när det väl dyker upp ngt halvkul är det ändå bara en kopia på en gammal modell, men lite tråkigare... Hermes Slim D'hermes hade jag faktiskt övervägt seriöst om den inte var för stor. Fan nu blir det OT igen...
Håller med och jag gillar också Hermes. Lider med Ralph att de fina klockorna inte verkar sälja så bra. Ger ju dock oss som vågat tänka själv bra pris.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade inte haft något emot att det stod RL istället för JLC på den tavlan om den hade behållt JLC boett på 39mm.
Vad tänkte de med 45mm och 23mm bandbredd :banghead:
Ja, det är ju tråkigt. Men de flesta modeller har de även i en mindre storlek. Min Automotive har ju likadan boett i 39 mm.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ja den där tex var inte så tokig :) Kul att de vågar gå sin egen väg. Jag är väldigt förtjust i NOMOS. Kanske inte jämförbara riktigt(?) men de kör ju lite sitt eget race de också. Inte för alla direkt, men jag gillar skarpt till skillnad från 98% av allt modernt (dyrt som billigt). Ofta när det väl dyker upp ngt halvkul är det ändå bara en kopia på en gammal modell, men lite tråkigare... Hermes Slim D'hermes hade jag faktiskt övervägt seriöst om den inte var för stor. Fan nu blir det OT igen...
Lite OT: Har du provat Slim d'Hermés någon gång? Jag har inte vågat slå till eftersom jag inte har kunnat prova IRL. Hermes i Sthlm bara tittade frågande på mig när jag frågade om den.
 
Topp