• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ralph Lauren Automotive 39

Oktogon

Panerai
Ställer frågan här då jag inte hittar någon RL-tråd. Någon som vet ref på nedan? Kool är den.

A3C92CD9-62D6-4436-8B53-CE0E6FDCD173.jpeg

77BF0ED4-BC74-427A-8873-4A90723ADB73.jpeg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Ställer frågan här då jag inte hittar någon RL-tråd. Någon som vet ref på nedan? Kool är den.

A3C92CD9-62D6-4436-8B53-CE0E6FDCD173.jpeg

77BF0ED4-BC74-427A-8873-4A90723ADB73.jpeg
Fantastiskt snygg. Har varit sugen länge men osäker på storleken och hur den känns på armen. Med 42mm och så tunn finns det lite risk för att den känns som en plättlagg... Skulle verkligen vilja prova en på riktigt.

Jag har för mig att det finns en 38mm också, fast då inte i PT utan i vitguld. Tror nog att den storleken egentligen är bättre för en så dressad/slimmad klocka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denna är riktigt bra och rätt ovanlig:
Ralph-Lauren-Sporting-Chronograph-Guilloche-Steel.jpg


Tekniken:
rtemagicc_img_guilloche3_01.jpg_0.jpg

 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Denna är riktigt bra och rätt ovanlig:
Ralph-Lauren-Sporting-Chronograph-Guilloche-Steel.jpg


Tekniken:
rtemagicc_img_guilloche3_01.jpg_0.jpg

På WS ser den sjukt stor ut, men 39mm är inte så svettigt egentligen. Riktigt snygg på produktbilden ovan. Lite sugen faktiskt trots köpstopp och plan på ett "Måste ha"köp idag
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Är det bara jag som skulle störa mig på att det står Ralph Lauren på urtavlan oavsett hur välbyggd och vacker klockan är. Men för mig skulle det inte funka, ta Cartier tex man blir ju på gott humör varje gång man läser Cartier. Medveten om att det är lite töntigt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som skulle störa mig på att det står Ralph Lauren på urtavlan oavsett hur välbyggd och vacker klockan är. Men för mig skulle det inte funka, ta Cartier tex man blir ju på gott humör varje gång man läser Cartier. Medveten om att det är lite töntigt.
Lite töntigt är det nog. Jag tror det är en vanesak.

Med det sagt: Hellre Ralph Lauren på tavlan än BVLGARI runt hela glasringen.. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är det bara jag som skulle störa mig på att det står Ralph Lauren på urtavlan oavsett hur välbyggd och vacker klockan är. Men för mig skulle det inte funka, ta Cartier tex man blir ju på gott humör varje gång man läser Cartier. Medveten om att det är lite töntigt.
Det mesta bygger på känsla och associationer, så tycker inte det är speciellt töntigt även om jag tycker det är synd. Sedan har jag personligen stor respekt för RL, både för de lite roligare kollektionerna och gubben. Tex Purple Label och RRL är ju svårt att bli arg på eller se ner på. Läs på lite om du bara tänker på de stora hästarna.
 
Senast ändrad:

Dt250

Rolex
Paneristi
Det mesta bygger på känsla och associationer, så tycker inte det är speciellt töntigt även om jag tycker det är synd. Sedan har jag personligen stor respekt för RL, både för de lite roligare kollektionerna och gubben. Tex Purple Label och RRL är ju svårt att bli arg på eller se ner på. Läs på lite om du bara tänker på de stora hästarna.
Är stor fan, Purple Label, var mer en tanke att det ibland är märkliga kriterier som styr ens beteende. Gillar masor av udda klockmärken, men det är väl det här med benämningen parfyrmklockor, som klingar så illa i min värld. Men som du säger bara känsla som styr. Tycker RL gör många coola klockor.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lite töntigt är det nog. Jag tror det är en vanesak.

Med det sagt: Hellre Ralph Lauren på tavlan än BVLGARI runt hela glasringen.. :)
Givetvis personlig smak, men Bulgari-Bulgari klockorna är ikoniska och dessutom designad av Gerald Genta själv. Man måste nog förstå designen och inte avfärda den allt för fort. Designen speglar tillbaka på Bulgari familjens ursprung och på gamla romerska mynt. Skrivit om det här för länge sedan;

On topic så är jag en stor fan av RL klockorna och håller utsikt hela tiden efter en lämplig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är stor fan, Purple Label, var mer en tanke att det ibland är märkliga kriterier som styr ens beteende. Gillar masor av udda klockmärken, men det är väl det här med benämningen parfyrmklockor, som klingar så illa i min värld. Men som du säger bara känsla som styr. Tycker RL gör många coola klockor.
Jag älskar att det blir en sleeper, ingen som ser den tror ju att den kostar 50'.
Givetvis personlig smak, men Bulgari-Bulgari klockorna är ikoniska och dessutom designad av Gerald Genta själv. Man måste nog förstå designen och inte avfärda den allt för fort. Designen speglar tillbaka på Bulgari familjens ursprung och på gamla romerska mynt. Skrivit om det här för länge sedan;

On topic så är jag en stor fan av RL klockorna och håller utsikt hela tiden efter en lämplig.
Håller med om att det finns många bra Bulgariklockor.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag älskar att det blir en sleeper, ingen som ser den tror ju att den kostar 50'.

Håller med om att det finns många bra Bulgariklockor.
Dessutom en av få tillverkare som har ett eget formspråk som skiljer dem från alla andra. Man ser ganska fort och tydligt att det är en Bulgari både nu och med äldre ur. Ett tydligt DNA som går genom hela deras historia. Inga Svensson-klockor direkt, lite mer högljudda latinska toner.
 
Topp