Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej
Nej jag har inte en sådan men här är en länk från deras sida
https://www.rapportlondon.com/technical-info
//Simon
Bläddra ner så står TPD för olika lägen.Den har jag hittat själv. Säger ingenting? Eller är jag blind?
Den har jag hittat själv. Säger ingenting? Eller är jag blind?
Lite blind är du nog, bläddra ner så står TPD för de olika lägena.![]()
Se ovan!Choice of settings
Two modes of operation are provided: a fast winding mode, when the drum rotates continuously, and a timed mode which rotates the drum intermittently clock-wise and anticlockwise.
Turns per day (TPD)
Constant Mode: 3960 TPD
Timed Mode: 1690 TPD (First Day)
1130 TPD (Second Day onwards)
//Simon
Motsvarar väl antagligen dina tre lägen...Se ovan!
Motsvarar väl antagligen dina tre lägen...
Tre om man räknar first day o second day separat.Bara två lägen som beskrivs, constant och timed, så tror inte det.
Haha ja, räknar man så så kan det bli tre.Tre om man räknar first day o second day separat.
Annars är det ju inte särskilt svårt att klocka de olika lägena själv.
Evo cubes fungerar på lite annorlunda sätt och kan inte direkt jämföras med dom andra, från Rapport: "The Evolution cube winders operate on a swinging action and not TPD". Men om man ändå vill försöka sig på en omvandling så ser min ut att svinga ca. 70 grader vänster och sen 70 grader höger. Det sker på ca. en sekund så ungefär 0,8 varv per sekund. Soft innebär en minuts svingande per timme, vilket ger 1150 TPD (0,8X60X24). Vad tror ni om den uträkningen?![]()