• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rapport - Watch-winder

Herr Potatis

Silver
2-Faktor
Hallå! :)

Är ute efter en klockuppdragare och stötte på märket Rapport som saluförs av Krons Ur här i stan. Jag har googlat runt lite, men knappt funnit någon information kring just dessa watch-winders. Har någon här möjligtvis testat en sådan? Vad har ni att säga om kvaliteten samt dess funktioner?

Länk till ovannämnda klockuppdragare.

Hallå! :)

Är ute efter en klockuppdragare och stötte på märket Rapport som saluförs av Krons Ur här i stan. Jag har googlat runt lite, men knappt funnit någon information kring just dessa watch-winders. Har någon här möjligtvis testat en sådan? Vad har ni att säga om kvaliteten samt dess funktioner?

Länk till ovannämnda klockuppdragare.
Har haft och tycker nog att det är bland de bästa och mest tystgående du kan köpa för rimliga pengar. Tråkigt dock att den endast säljs som singel och om man vill ha fler får man använda ett "byggsats" system.

Hej!
Jag har fyra stycken i deras "egna låda".Är nöjd så här långt.
Har haft dem i några månader nu.

Ursäkta om jag väcker en gammal tråd till iv men är det någon som haft problem att få plats med klockan i Rapports winders (Evo cube)? Jag har ett Omega gummiarmband med foldover och det krävs ganska mycket våld för att kunna stänga armbandet överhuduvdtaget, sen är då nästa problem att få in klockan i windern. Djupet är ganska dåligt, vilket betyder att jag måste göra omfånget ändå större för att pressa in fjädern på baksidan och ända får man pressa in klockan. Det är en rejäl spänning i armbandet/spännet konstant, känns inte helt hundra?

Tillbaka
Topp