• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rea priser på Ebay? Erfarenheter?

DB15

Silver
Pledge Member
Hej alla på KS, Jag har länge varit sugen på en Tissot PR516. Den dyker upp med jämna mellanrum i mina tankar och jag tycker verkligen om den härliga retro looken och den skulle sitta fint i samlingen. Dock upplever jag att den är lite svår hittad samt lite ovanlig då jag knappt sett den irl hos en AD eller ens på världens bästa klockforum
(fjäsk...:angel:).
Dock går den att hitta på Ebay, och där finns det många. Men jag kan inte låta bli att tänka på den otroligt fina rean som ges på klockan och min varningsklocka ringer, inte mycket men det känns lite för bra för att vara sant.
Skärmavbild 2017-08-26 kl. 21.40.50.png

Säljaren är en "Top-rated seller" vilket borde vara en bra sak, eller?
Finns även många andra klockor som säljs till dessa lite höga rabatterade priser, speciellt märken som Frederique Constant och Edox.

Här har vi en FC till 73% nedsatt pris. Vilket är mkt men även här är säljaren top-rated
Skärmavbild 2017-08-26 kl. 21.43.46.png

och Edoxen går för 68% mindre.
Skärmavbild 2017-08-26 kl. 21.43.08.png

Nå, vad tror ni? Bluff eller på riktigt?
Behöver verkligen all hjälp jag kan få då jag aldrig köpt från Ebay.
är verkligen jätte tacksam för alla svar och klocka tankar som kan hjälpa mig och göra mig smartare.

Tack på förhand!
Daniel

Finns ett antal märken och modellar som alltid ligger mycket lågt i pris hos amerikanska handlare.
Jag har själv köpt klockor för 300 -400 dollar som listar 1500.
Tillkommer mons på pris + frakt som lägger en tusenlapp på priset.
Har ingen erfarenhet med någon av dessa handlarna men så länge man betalar med Paypal lär det vara hyfsad säkert.
Förvänta dock ingen service efter köp vid problem.
Ha koll på att du fått vad du förväntat, och förvänta inte ett stämplat cert.

Säljarens alla positiva omdömen, den långa tid som han varit verksam, erbjuder returrätt, gör att du kan handla i med full köptrygghet. Glöm inte att addera moms på köpet. Blir det problem med varan kommer denne säljare hjälpa dig att lösa det, det är jag övertygad om.

Tillbaka
Topp