• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rea på pundet...

larra64

Rolex
Blir intressant att se hur mycket pundet rasar nu. Tänk om det går under 11 kronor. Borde gå att fynden del klockor i England då. Jag hittade den här Tudor Rangern med äkthetsintyg för 1500 pund. Mer finns.
image.jpg
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Blir intressant att se hur mycket pundet rasar nu. Tänk om det går under 11 kronor. Borde gå att fynden del klockor i England då. Jag hittade den här Tudor Rangern med äkthetsintyg för 1500 pund. Mer finns.
image.jpg

Frågan är hur mycket kronan i sin tur tappar. Men visst med lite timing så lär det finnas tillfälle att fynda nu. Cool Ranger för övrigt.
 

Tärnan

Cartier
Euro o SEK lär tappa mot Dollar skulle jag tro och som jag tolkar det sätts värdet på klockor utifrån dollar. Det borde göra att priserna ökar och våra befintliga ur ökar i värde. Detta är min egen lilla tro o högst icke vetenskapliga teori.
 

Tärnan

Cartier
Euro o SEK lär tappa mot Dollar skulle jag tro och som jag tolkar det sätts värdet på klockor utifrån dollar. Det borde göra att priserna ökar och våra befintliga ur ökar i värde. Detta är min egen lilla tro o högst icke vetenskapliga teori.
Ordet "sätts" ovan är fel. Det jag menar är att det lär bli dyrare för oss inom EU att köpa ur vars prissättning bygger på dollar. Det i sig torde ge ringar på vattnet avseende värdet på befintliga ur.
 

Tärnan

Cartier
Fast om man ska rangordna vem som drabbas mest på kort sikt avseende valutans värde mot annat så tror jag så här;
1. Pundet tappar mer mot Euron än
2. Euron tappar mot dollar och yen, även om det är ett starkt tapp.

För oss inom Eu torde kunna göra bra affärer i England men vi tappar mot omvärlden i övrigt.
 

Tärnan

Cartier
Det kommer att vara turbulent ett tag, speciellt närmaste veckorna, sedan lugnar det ned sig och inom semi-kort sikt så tror jag SEK stärker sig mot Euron eftersom det kommer att komma kraftiga ifrågasättanden av hela Eu-samarbetet. De länder inom EU med god ordning på sin ekonomi kommer att stärkas mot Euron. Inom Eu finns det för många länder som inte har ordning på sin ekonomi.
 

Tärnan

Cartier
Jag är rätt ensam om hur jag tänker, merparten av alla som uttalar sig i media säger precis annorlunda. Dvs att det är en katastrof för sverige o eu om England lämnar Eu. Jag vidhåller dock att Sverige och länder med ordning på sin ekonomi kommer att vinna på detta men det kommer likväl vara jobbigt i ett par år eftersom Sverige är en liten liten del av maskineriet, likt en kugge på ett hjul i ett urverk.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Tror ni inte att Europas finansvärld kommer påverkas kraftigt och då kan det väl bli rea på lyxprodokter såsom klockor när hela Europas/Londons bankelit måste sälja sina klocksamlingar för att ha råd med "viktgare" grejer... priserna kanske rasar både pga. det och valutan... eller så skeppas mycket klockor till USA...
 

Tärnan

Cartier
Tror ni inte att Europas finansvärld kommer påverkas kraftigt och då kan det väl bli rea på lyxprodokter såsom klockor när hela Europas/Londons bankelit måste sälja sina klocksamlingar för att ha råd med "viktgare" grejer... priserna kanske rasar både pga. det och valutan... eller så skeppas mycket klockor till USA...
Kan också bli tvärtom. Finansknuttar gynnas av svängningar. Så länge svängningar finns så uppstår courtage. Courtage leder till dyrare klockor. Därtill kommer det att ta år innan England kan lämna EU, det är inte så att man bara lämnar tillbaka en nyckel eller så. Mängder av avtal ska löpa ut o måste ändras.
 
Topp