• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Forstner Jubilee Black Bay 58

Jonto89

Omega
2-Faktor
Hej!

Nu när man är pappaledig och behöver fördriva lite tid tänkte jag ge mig på en liten kortare recension av Jubilee länken från Forstner till BB58an.
Detta blir min första recension, så håll till godo :)

Sedan jag ägde min första SKX007 på sitt rangliga men supersköna jubilee har jag varit såld Jubileeband.
Därav var jag tvungen att slå till när jag såg att Forstner hade släppt en jubileelänk till BB58 med en clasp som till synes var överlägsen Uncle Seikos vid inköpstillfället.
Jag inhandlade länken lagom till mitt bröllop i somras (gåva till mig själv) ;) Tror i slutändan att notan landade på ca 2000:- med tull och moms, och jag ångrar det inte för en sekund.

Kvalitet 4/5:
Jag personligen tycker att kvaliten är riktigt bra, känns rejält men samtidigt väldigt följsamt och bekvämt (som ett jubilee skall vara)
Claspen är riktigt trevlig och känns rejäl med sin dual-button release, utöver det har den 7st microadjustments vilket är grymt skönt för att hitta en perfekt fit.
Solida endlinks som enligt mig har väldigt bra passform, kanske inte på samma nivå som original länken, men nära nog.

Det enda jag har att jämföra med kvalitetsmässigt är BB58ans original länk, och riktigt där är vi väl inte, men ändå riktigt bra.

Finish 4/5:
Finishen känns också väldigt bra med sina polerade centerlänkar, borstade ytterlänkar med polerade sidor.
Jag tycker att länken ger klockan ett något mer dressat intryck och att den smälter in ganska väl med 58ans finish, inget jag stör mig på iaf.

Passform 5/5:
Jag personligen har alltid haft problem att hitta en perfekt fit på 58ans länk...
Men här var det inga problem! Jubileelänken är grymt bekväm på handleden, och med tanke på att den är så följsam + 7 microadjustments så var det aldrig någon svårighet att pricka in en perfekt fit. Grymt nöjd!

Länken kom i en schysst låda med en medföljande liten mejsel för justering av storlek, tyckte jag var trevligt! :)

Här kommer lite bilder att begrunda!

PS.

Blev en kort och enkel recension, hoppas den går att läsa!
Nu vaknade pojken! Tack för mig :p

IMG-2696.jpg
IMG-2701.jpg
IMG-2697.jpg
IMG-2703.jpg
IMG-2699.jpg
IMG-2704.jpg
 

Bilagor

  • IMG-2702.jpg
    IMG-2702.jpg
    774.4 KB · Visningar: 7

JGP

Cartier
2-Faktor
Bra och kärnfull recension! Kör samma länk på min blåa BB58 och delar din bedömning. Tycker även att den ger klockan en något nättare känsla jämfört med orginallänken.
 

Jonto89

Omega
2-Faktor
Bra och kärnfull recension! Kör samma länk på min blåa BB58 och delar din bedömning. Tycker även att den ger klockan en något nättare känsla jämfört med orginallänken.
Tack du! Kändes lite som att jag bara babblade på, men hoppas att någon får användning för den :)

Jag håller med, den känns absolut nättare på jubileet!
 
  • Like
Reactions: JGP
Topp