• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension/köpguide Rolex 16710

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ca 35'. ( + - 5') beroende på yttre och inre skick samt tillbehör.

Nja. Fr 2000 innebär SEL och superluminova vilket betingar ett högre pris. Dessutom Z och M serierna 3186-urverket som gör att priserna drar iväg kraftigt.

I Sverige skulle jag säga att priserna är högre

År 2000: bra skick, tillbehör skulle jag säga ligger runt 35

År 2006: bra skick osv, har sett allt från 50-70k på dessa.

För att komma under 35: sämre skick, inga tillbehör och äldre än 2000 vilket innebär inte SEL eller Superluminova dial! Hebbe
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nja. Fr 2000 innebär SEL och superluminova vilket betingar ett högre pris. Dessutom Z och M serierna 3186-urverket som gör att priserna drar iväg kraftigt.

I Sverige skulle jag säga att priserna är högre

År 2000: bra skick, tillbehör skulle jag säga ligger runt 35

År 2006: bra skick osv, har sett allt från 50-70k på dessa.

För att komma under 35: sämre skick, inga tillbehör och äldre än 2000 vilket innebär inte SEL eller Superluminova dial! Hebbe
Har ev en från 06-07 Z serie på G. ;)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Compiss

Patek
2-Faktor
Nja. Fr 2000 innebär SEL och superluminova vilket betingar ett högre pris. Dessutom Z och M serierna 3186-urverket som gör att priserna drar iväg kraftigt.

I Sverige skulle jag säga att priserna är högre

År 2000: bra skick, tillbehör skulle jag säga ligger runt 35

År 2006: bra skick osv, har sett allt från 50-70k på dessa.

För att komma under 35: sämre skick, inga tillbehör och äldre än 2000 vilket innebär inte SEL eller Superluminova dial! Hebbe
Grymt bra svar. Trodde inte att det skiljde sig så mkt.
Har haft några men utan SEL och de har legat runt 35.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nja. Fr 2000 innebär SEL och superluminova vilket betingar ett högre pris. Dessutom Z och M serierna 3186-urverket som gör att priserna drar iväg kraftigt.

I Sverige skulle jag säga att priserna är högre

År 2000: bra skick, tillbehör skulle jag säga ligger runt 35

År 2006: bra skick osv, har sett allt från 50-70k på dessa.

För att komma under 35: sämre skick, inga tillbehör och äldre än 2000 vilket innebär inte SEL eller Superluminova dial! Hebbe

Tror att så länge det är luminova, SEL, box&cert samt fint skick, så är det närmare 40k.
Oavsett om det är en 00:a, eller 05:a.
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tror att så länge det är luminova, SEL, box&cert samt fint skick, så är det närmare 40k.
Oavsett om det är en 00:a, eller 05:a.


Ja det har du helt rätt i. Blandade ihop priser mellan chrono24 och Sverige. I Sverige får vi betala premium i samband med att man kör F2F. Men det är det värt enligt köparen eftersom man kan se att klockan finns i verkligheten, känna på den, lämnas över direkt osv. Slippa all risk som det innebär att köpa klockor som inte är F2F.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja det har du helt rätt i. Blandade ihop priser mellan chrono24 och Sverige. I Sverige får vi betala premium i samband med att man kör F2F. Men det är det värt enligt köparen eftersom man kan se att klockan finns i verkligheten, känna på den, lämnas över direkt osv. Slippa all risk som det innebär att köpa klockor som inte är F2F.

Hittar inte så mycket på chrono24 heller, om jag ska vara helt ärlig.
De verkar ligga upp mot 40 även där.
 

andreasventuno

Breitling
Väldigt bra och gedigen recension som gjorde att jag ett tag hade bestämt mig för en 16710! (Dök inte upp något och nu är det annat som lockar ännu mer)
 

BCKSTRM

Rolex
Tusen tack för detta! Jag funderar lite på en rolex av ungefär denna årsmodell och detta hjälper mig verkligen. Många saker jag inte hade en aning om, som jag nu kommer tänka på vid eventuellt köp. Sedan är det alltid skitsvårt att veta vad man ska betala, men det är väl en annan tråd för sånt om jag förstår detta rätt ;)

Edit: Ser att ngn redan svarat på min prisförfrågan... Tack till denne också!
 

HolyCrap

Omega
Mycket bra inlägg. För en icke-Rolex-fanboy med noll koll men intresse större än plånboken så är den här typen av informativa trådar guld värda.
 

bestcoast

Omega
Tackar för denna i efterhand. Var till god hjälp tillsammans med goda råd ifrån @af-sjodahl vägen till mitt köp!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    129.5 KB · Visningar: 92
  • image.jpg
    image.jpg
    220.6 KB · Visningar: 85

H-O-A

Breitling
Mitt inlägg lär väll ta guld plats i tråd lyft, men vill få utrycka min tacksamhet till den samlade infon, lärde mig mkt nytt om en av de mest mytomspunna klockorna för mig, minns när min mor första gången nämnde att en pepsi vill hon allt ha någon gång.

Nu letar jag en gmt till gumman så det kunde ju inte bli bättre än så här, otroligt kul med eld själar som lägger ner tid så vi noviser kan vara med i matchen även om vi bara står i ett hörn och viftar med klubban i blindo.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det är väl bara för mig att också passa på att tacka för fint arbete. Jag har inte för avsikt att köpa en sådan men kunskap är alltid bra att ha, dessutom trevlig läsning, Tack!
 
Topp