• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension/köpguide Rolex 16710

Taxman

Rolex
2-Faktor
Riktigt bra recension!

Ganska sjukt hur priserna har dragit iväg på dessa unde de senaste åren. :D
 

Pimpim

Breitling
För en annan som snöat in på 16710 och är nybörjare så måste jag rikta ett riktigt stort tack för denna läsning!!!
Har ännu inte fått tag i någon men man blir inte mindre sugen efter läst detta inlägg!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
För en annan som snöat in på 16710 och är nybörjare så måste jag rikta ett riktigt stort tack för denna läsning!!!
Har ännu inte fått tag i någon men man blir inte mindre sugen efter läst detta inlägg!
Det är en fantastisk klocka :)
PSX_20170326_224920.jpg
 

Namo

Breitling
Jag undrar om den är 100m vattentät. Kan man bada i havet med den eller inte. Då menar jag specefikt 16710 och inte andra klockor. Har hört att man inte ska bada med klockor som mist tål 200m
Men åt andra sodan när det står 100m så borde den klara av att badas med.
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Beundransvärd recension!

Är 16710 med Pepsi insert en typisk Klocksnack klocka?
Absolut en modell som gärna får ta en plats i min påbörjade klocksamling.

Tack igen!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag undrar om den är 100m vattentät. Kan man bada i havet med den eller inte. Då menar jag specefikt 16710 och inte andra klockor. Har hört att man inte ska bada med klockor som mist tål 200m
Men åt andra sodan när det står 100m så borde den klara av att badas med.
Water Resistant 10 ATM or 100 m - Kan användas för normal semestersnorkling. - Ej för apparatdykning med tuber.
Se bara till att du har trycktestat den nyligen.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En tanke gällande de olika inserten; står det på cert vilket insert som klockan är såld med, eller är det helt egalt? Kunde man köpa vilket som liksom?
Om man skulle hitta en fin med säg pepsi, men vill byta till coke - är det lätt att hitta genuina Rolex insert eller är det AM som gäller?
En 16710 skulle komplettera min samling rätt bra... :rolleyes:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En tanke gällande de olika inserten; står det på cert vilket insert som klockan är såld med, eller är det helt egalt? Kunde man köpa vilket som liksom?
Om man skulle hitta en fin med säg pepsi, men vill byta till coke - är det lätt att hitta genuina Rolex insert eller är det AM som gäller?
En 16710 skulle komplettera min samling rätt bra... :rolleyes:
Inga problem att köpa insert :)
 
Topp