• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Läder och mocka från Cheapestnatostraps.com del 3 - Kvarnsjö Vintage leather

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Del 1
Del 2

Nu är det dags för en tredje del utav min recensionsserie. Denna gång har jag burit ett band från Kvarnsjö vintage leather i färgen Vintage sienna serien under en veckas tid. Bandet är något tjockare än det ostoppade mockat, men trots detta mycket bekvämt. Det var redan från början mjukt, men har nu blivit än mjukare. tjockleken bidrar till en något större känsla av stabilitet än mockabandets. Precis som på mockabandet känns spännet billigt, men även här är det inget man märker när man har bandet på sig.

Rent utseendemässigt tycker jag bandet är mycket snyggt, jag gillar den lätta förpatineringen. Insidan är dessutom mycket behaglig. Bandet har inte under den tid jag använt det visat något tecken på onormalt slitage i sömmar eller liknande, men man ser tydligt var spännet har suttit (bild 2) och en del av kantfärgen där har skrapats av vilket kanske inte är så positivt. Jag tvivlar precis som i förra recensionen på att bandet skulle vara handgjort i Sverige för detta pris, snarare "assembeled in Sweden" i så fall. Överlag tycker jag dock att bandet känns prisvärt, men det är inte lika bra som mockat.

rBA9kPz.jpg

JyVzZHn.jpg

fz58M4t.jpg
 
Topp