• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Världens sämsta klocka??

Camo00

Patek
Modellnamn: Inte den blekaste aning och inga referenser att gå på...
Tillverkare: Det står Diesel Time på urtavlan, men jag reserverar mig för att detta är en dålig kopia då jag inte har någon erfarenhet av Diesel-klockor och inga referenser.
Referens: Nope.
Årsmodell: Ingen aning, sent 00-tal?
Urverk: Njae? :)
WR: Haha, nää!
Allmän beskrivning: Världens sämsta klocka??
Mina intryck: Inget kul att skratta ensam, så jag tänkte dela med mig av mina intryck av denna världens kanske sämsta klocka?! Var ju tvungen att använda mina nya verktyg och pilla lite så då började jag med denna Diesel Time som låg i en låda hemma.


Den är till att börja med vansinnigt ful. Tyvärr gör sig inte riktigt färgen på armbandet på bilderna, men tänk att Du super Dig full på Bailey´s, fylleäter en hink kräftstjärtar och sen kräks upp allt på en beige heltäckningsmatta så har Du färgen!!
IMG_2079_zpsc7ba5350.jpg



Armbandet är i ett material jag inte känner igen, kanske någon form av polystyren-plast? Det är vulgärt lackat med hobbylack ovanpå ett taffligt försök till reptilmönster som någon troligtvis gjord på förskolan.
IMG_2084_zps66e7a35b.jpg



Urtavlan glänser jättevackert. Komplikationer? Näe, eftersom alla visare utom tiden är påmålade så är det ganska okomplicerat! På plussidan borgar ju detta för driftsäkerhet? Dessutom behöver man ju inte kolla så noga för att se vad visarna säger, då de alltid står på samma! Perfekt!
IMG_2065_zps71b285d3.jpg


Bakboetten är enkelt slät vilket är bra då man slipper distraheras av massa onödig information. Less is more! Den är föredömligt enkel att öppna; jag öppnade min med nageln. Trist på mina nya verktyg, men jag har ju fler klockor som tur är... ;)
Vattentätheten skulle jag säga är max 0WR, men vem skulle drömma att bada med en italiensk designerklocka?
IMG_2069_zps1a85dffa.jpg



Inuti hittar vi urverket. Eller, njae... Det är kanske inte i klass med Omegas 8500, men man har betydligt bättre plats för droger, mikrofilm eller annat så där ligger Omega och Rolex definitivt i lä.
IMG_2073_zps558dab67.jpg



Kronan sitter löst och åker ut och in som den vill. Detta innebär att man slipper skada naglarna på en hårt sittande dykarkrona, vilket känns skönt. Negativt är att klockan stannar när den vill, men det matchar ju å andra sidan de påmålade visarna väldigt bra. Ett tema...
IMG_2074_zpsc2cb6a8e.jpg



PVD-färgen lossnar när man råkar peta på den löst med bandbytarverktyget...
IMG_2078_zps507e1564.jpg


Det bästa med klockan är att bandstiften är av okej kvalitet. Man blir så glad när man ser hantverk av detta slag!
IMG_2077_zps0840bcbe.jpg



Slutsats: Vi börjar med det negativa:
- Klockan fungerar inte som klocka, då kronan sitter löst (kanske bara mitt ex?).
- Den är extremt ful.
- Påmålade visare omöjliggör tidtagning och gör att man skäms.
- Armbandets färg, material och kvalitet.
- Vattentät så att den förmodligen inte klarar att de nämner regn på väderleksrapporten. Kolla barometern NOGA!

Så till det positiva:
- Troligen billig?
- Gott om plats för droger och mikrofilm inuti.
- Lättjobbad med delar som lossnar utan verktyg.
- Pålitlig, den visar alltid samma tid.
- Bandstift av godkänd kvalitet.

Hoppas Ni som sneglat på detta designer-ur fått lite mera kött på benen inför eventuellt köp. Vill någon köpa mitt ex. så skicka ett PM...

Trevlig lördag!!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Haha kul recension! Urverket var nog favoriten, det ser fan värre ut än förväntat, speciellt plastanordningen :D
 
V

Viggen

Guest
Störtskön recension! När jag kom till bilden med öppen boett kunde jag inte hålla mig från att skratta längre. :)
 

RosaCasio

Cartier
Re: Sv: Recension: Världens sämsta klocka??

Camo00 skrev:
Bruset skrev:
Bäst är ändå siffrorna 1-9, som är godtyckligt placerade uppe till höger på tavlan. festligt!
Haha, jag vet! Vad ska det föreställa??? :D

Tror fan jag har löst det....0+3 = 3. 3+3=6, 6+3 =9 osv fast man har valt att inte ta med tiotal...vilket gör det jättekonstigt. men antar att klockan som är som en ratt går upp till 270 km/h vilket är rätt imponerande.
 
Topp