• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RedSub & Comex - sälja på auktion?

wundlander

I know I look great in my Mustache
Så fort jag har fler bilder, högupplösta, så återkommer jag. Har ni några specifika önskemål kring delar som ska fotograferas?

- Rakt ovanifrån, och då menar jag RAKT. :)
- Rakt underifrån, utan länken
- Rakt från ena sidan
- Rakt från andra sidan
- Rakt från tredje sidan
- Rakt från fjärde sidan
- Tavlan. Tänk på att visarna inte får täcka något av vikt på tavlan.
- Lite olika diagonaler.

Vrid gärna fram datumet till den 6 eller 9. Då ser man om det är korrekt datumskiva (1680 red).
Och glöm inte - BRA LJUS!
:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Snarare 500k +-100 för vitguldsindexcomex
Ligger en fin ute nu m box, cert osv för ca 800.
Men de är svårt att prissätta dem. Har du någon i toppskick och allt original med alla tillbehör så kan de nog tangera 1 miljon. Sedan vet man ju inte om priset i annons är försäljningspriset, kanske går att förhandla kopiöst
 

ErikGBG

Audemars
Screenshot_2014-10-09-10-37-51.png
 

Falcone

Cartier
2-Faktor

1655 är som sagt betydligt mer eftertraktad (dyrare) än 16660.

Såg den också nyss. Gälet fin, och dyr. Fascinerande hur en stålklocka kan dra iväg så pass med rätt proveniens.

Stål är fina grejer! Den här stålisen gick för 2 240 714 USD redan för sju år sedan.

Patek-Philippe-Rare-1591-Auction-Christies-Catalog-November-12-2007.jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
tHw0b.gif


Och då menar jag inte hen diskussionen...
Extremt kul att vi har två högt eftertraktade vintage Rolex som ser ut att vara i väldigt gott skick, extra kul att det "börjar" på KS dessutom!
 

paradis

Audemars
Hej igen allesammans - är glad över att det är så pass stort engagemang kring detta!

Så fort jag har fler bilder, högupplösta, så återkommer jag. Har ni några specifika önskemål kring delar som ska fotograferas?

Och tack till era alla som välkomnar mig in till forumet, kan tyvärr inte lova att jag kommer leverera lika spännande klockor varje gång jag skapar en tråd...:)


Det viktigaste, be honom ställa klockan på 10. över 10 ,så blir många glada..............:)
 

emilarne

Cartier
Det handlar inte om att vara språkpolis, det handlar om att göra motstånd mot en rörelse som syftar till att förändra samhället och hjärntvätta oss alla. Läs boken 1984.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nyspråk
Nyspråk, engelska: Newspeak, är språket som talas i samhället som beskrivs i romanen 1984 av George Orwell. Det syftar till att upprätthålla romanvärldens rigida och ofria samhälle genom att begränsa individens tankeutrymme och därigenom förhindra kritik mot "Partiet" och dess ledare "Storebror". Språkets struktur och syfte beskrivs detaljerat i ett fristående appendix i Orwells roman. Det som är mest utmärkande för nyspråket är att mängden ord hela tiden minskas. ... Språket går ut på att man tar bort synonymer (till exempel god och vacker, som då samlas i ordet bra) från ursprungsspråket (gammalspråk, engelska) så att språkets nyanser försvinner.

han + hon -> hen
uppfyller många kriterier. Det begränsar ditt tankeutrymme samt det innebär en effektiv minskning av antalet ord.


Geez...
 

Litto

Breitling
Hej klockvänner och gott nytt klockår!

Är ledsen för att jag inte uppdaterat er kring vad som hänt med denna historia. Kortfattat kan man väl säga att uppdragsgivaren fått nya tankar om hur denne vill att saker och ting ska gå till. Som det ser ut behåller denne sin RedSub av emotionella skäl men siktar på att få iväg Comex på någon auktion under våren.

Uppdragsgivaren har inte velat dela med sig av bilder i officiella sammanhang, varför jag heller inte kunnat publicera några sådana här. Så fort jag vet hur det blir med auktionen kring Comex så återkommer jag med mer info!
 
Topp