• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reflektion angående returpolicy vid försäljning.

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
De som skriver "ingen retur vid Face to face försäljning,
Menas det att man borde ha med sig en boettöppnare för att kolla så verk inte är
utbytt eller vattenskadat etc. Eller sitta och kolla tidshållning över flera timmar;).

Även de som skriver; Full retur om inte äkta XXXX.
Kan ju även det vara en potta piss man köper.

Man kan väl inte bomba AD´s hela tiden med ens egna affärer.

Jag anser att detta betyder att man i framtiden ska titta på klockan (och säljaren) för att sedan göra
upp affären på distans.

Ser att många har denna beskrivning i sina annonser.
Bara en reflektion så här på morgonen.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jo visst det där är lite småknepigt.
Men i de bästa av världar så är uret felfritt och alla blir glada och nöjda.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Man kan ju inte tvinga folk att lämna garantier om de inte känner sig bekväma med det. Samtidigt vet jag inte om jag tycker att generella friskrivningar borde vara ok. Man borde nog försöka hitta en balansgång där säljaren bör ha visst ansvar att veta om hur urverket ser ut om köparen inte kan inspektera detta vid F2F
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Anledningen till att jag har skrivit det i en annons var mer för att vid en f2f affär så finns möjlighet att prova klockan och syna repor och andra kosmetiska fel. Efter detta hade jag inte godtagit en retur med motiveringen att tex "den var repigare än vad jag trodde.." vilket jag hade gjort vid distansköp.

Däremot vid dolda allvarliga fel så hade jag, även vid f2f, kunnat häva affären eller försöka lösa det på ett sätt där både säljare och köpare blir nöjda
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Anledningen till att jag har skrivit det i en annons var mer för att vid en f2f affär så finns möjlighet att prova klockan och syna repor och andra kosmetiska fel. Efter detta hade jag inte godtagit en retur med motiveringen att tex "den var repigare än vad jag trodde.." vilket jag hade gjort vid distansköp.

Däremot vid dolda allvarliga fel så hade jag, även vid f2f, kunnat häva affären eller försöka lösa det på ett sätt där både säljare och köpare blir nöjda

Den synen du har tycker jag borde genomsyra KS's försäljningar :)
 
Topp