Laddar...
Erikson Urhandel

Reflektion angående returpolicy vid försäljning.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jensab, 8 november 2014.

  1. Jensab
    Trådstartare

    Jensab Tie Fighter pilot

    Inlägg:
    4.042
    Från:
    Stockholm
    De som skriver "ingen retur vid Face to face försäljning,
    Menas det att man borde ha med sig en boettöppnare för att kolla så verk inte är
    utbytt eller vattenskadat etc. Eller sitta och kolla tidshållning över flera timmar;).

    Även de som skriver; Full retur om inte äkta XXXX.
    Kan ju även det vara en potta piss man köper.

    Man kan väl inte bomba AD´s hela tiden med ens egna affärer.

    Jag anser att detta betyder att man i framtiden ska titta på klockan (och säljaren) för att sedan göra
    upp affären på distans.

    Ser att många har denna beskrivning i sina annonser.
    Bara en reflektion så här på morgonen.
     
    Omen, Myndigheten, Sullstrom och 2 andra gillar detta.
  2. WR

    WR Tie Fighter pilot

    Inlägg:
    3.967
    Jo visst det där är lite småknepigt.
    Men i de bästa av världar så är uret felfritt och alla blir glada och nöjda.
     
  3. Flat-Eric

    Flat-Eric Shmi Skywalker-Lars

    Inlägg:
    10.588
    Jo det är lite knepigt, går bara att göra en visuell inspektion av utsidan....
     
  4. Joffrey

    Joffrey Tie Fighter pilot

    Inlägg:
    4.015
    Från:
    Westeros
    Man kan ju inte tvinga folk att lämna garantier om de inte känner sig bekväma med det. Samtidigt vet jag inte om jag tycker att generella friskrivningar borde vara ok. Man borde nog försöka hitta en balansgång där säljaren bör ha visst ansvar att veta om hur urverket ser ut om köparen inte kan inspektera detta vid F2F
     
  5. Bingoraalf

    Bingoraalf X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.553
    Från:
    Malmö
    Anledningen till att jag har skrivit det i en annons var mer för att vid en f2f affär så finns möjlighet att prova klockan och syna repor och andra kosmetiska fel. Efter detta hade jag inte godtagit en retur med motiveringen att tex "den var repigare än vad jag trodde.." vilket jag hade gjort vid distansköp.

    Däremot vid dolda allvarliga fel så hade jag, även vid f2f, kunnat häva affären eller försöka lösa det på ett sätt där både säljare och köpare blir nöjda
     
    Jensab, Noami, Myndigheten och 7 andra gillar detta.
  6. Joffrey

    Joffrey Tie Fighter pilot

    Inlägg:
    4.015
    Från:
    Westeros
    Den synen du har tycker jag borde genomsyra KS's försäljningar :)
     
    Jensab och Bingoraalf gillar detta.
  7. emilarne

    emilarne Y-Wing pilot

    Inlägg:
    664
    I vissa fall hävdar man 24 h retur men svarar inte på PM... tydligen går allt att tolka :blackeye:
     
  8. Asplund

    Asplund AT-AT driver

    Inlägg:
    5.483
    Från:
    Kungsholmen

    Fast har du som köpare kontaktat säljaren innan 24 timmar med ett missnöje så hoppas jag att säljaren förstår att det är retur som gäller oavsett när han/hon svarar.
     
    frere gillar detta.
  9. Omen

    Omen Goldmember

    Inlägg:
    9.572
    Bra frågeställning Jensab och visst är det en märklig returpolicy.
     
Mårtenssons ur Brookfield