• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reflektion från en krogdörr..

Ricrob

Patek
Jag jobbade på en ganska känd krog igår, som dessutom hade premiär för en ny avdelning/klubb, så det var att göra! Jag som aldrig kan släppa klockor stod ju såklart och spanade och såg en del kul men de flesta var ju såklart täckta av kläder. En av klubbkillarna hade en Chronolink med orange tavla som jag kollade in, ganska trevlig även om den saknar ett par mm och personligen hade jag valt en svart eller vit tavla. Bland mina kollegor var det blandat, men två av dem hade stil och finess! Den ena sportade PAM 111(?) med clean sandwichtavla med subsecond och den andre hade Sub-C. Klockorna i fråga flashas en del faktiskt, då man dels kollar klockan 500 ggr/tim fast det bara gör kvällen längre och dels för att många gäster frågar vad klockan är, hur länge det är kvar till stängning och så vidare. Vart vill jag komma då..? Jo, jag vill bara säga att Ploppen fick galet med sköna kommentarer av både gäster och kollegor, medans ingen verkade bry sig om PAM'en och Sib-C'n, så var det sagt! :lol:

Avslutar med en kvällsbild på stjärnan, dock tagen tidigare i kväll.
4F3F8678-496A-46D6-8D14-1A01AF50108F-2005-000002EBEB92F7AD.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Kul info, känns som att ploppen är en bra dörrvaktsklocka.
Robust men ändå trevlig så att säga :)

Snygg bild där.
Vad händer om klockan pajar i stridens hetta, är arbetsgivaren generös ?

Med vänlig hälsning,
Marcus
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ricrob, vi måste ju fixa något skoj i kön till där du jobbar vid tillfälle! :mrgreen:
 
Bra strategi det där, Ricrob, en dörrvakt som bär en Ploprof framkallar ju automatiskt all aktning som går att uppbringa. Ordning och reda i kön, helt enkelt. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provade en på Heathrow förra veckan och visst 17 var den fin och kändes stabil! Blev chockad över hur bra mesh-länken var. Vad jag undrar är dock hur man gör för att ställa vridringen med en hand. Det verkade stört omöjligt.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Provade en på Heathrow förra veckan och visst 17 var den fin och kändes stabil! Blev chockad över hur bra mesh-länken var. Vad jag undrar är dock hur man gör för att ställa vridringen med en hand. Det verkade stört omöjligt.

Långfingret trycker ner knappen, tumme och pekfinger vrider ringen. Voila!! :D
 
Topp