• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rejält moddad SKX007

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
1000
Returpolicy
Om något är oegentligt, så självklar retur (på köparens bekostnad)
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_7968.jpeg


Min fru önskade en klocka för några år sedan enligt specifik spec, så det blev en ordentlig SKX007-mod. Hon gillar klockan men har använt den sällan för den är egentligen för stor för hennes handleder. Jag har äntligen fått tummen ur och fixat en SKX013-mod istället, så nu är hon förhoppningsvis nöjd. Därmed säljer jag 007:an, som är en SKX007K från 2016.

Till skillnad från en standard 007 så har denna polerad boett, blank platt ring, polerad rehaut, dubbeldomat safirglas, steril ljusblå tavla, skelettvisar, polerade mittlänkar på en endmill/president-länk samt ett spänne med stora mikrojusteringsmöjligheter. Länken passar upp till 17.5 cm ungefär. Ett gäng extra länkbitar finns. Komponenterna utan klocka gick på nästan 5000 kr när det begav sig. Artifice Horoworks gjorde arbetet.

Urverket tycks ticka på bra, jag har inte uppmätt gången men jag tycker den håller tiden godkänt. I övrigt så är det lite swirls på ringen och armbandet, men boetten tycks ha klarat sig bra. Som sagt, den är inte mycket använd.

Klockan kommer i Artifice Horoworks låda med putsduk och papper.

F2F eller skickas med rekommenderat brev inom Sverige (ingår i priset), betalning på Swish. Referenser har jag gott om i min tråd.

IMG_7967.jpeg
IMG_7966.jpeg
IMG_7965.jpeg
IMG_7964.jpeg
 
Topp