• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reklam för replicas :(

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Facebook är ju inte dummare än att de vet att man gillar klockor. Inte sällan får man upp klockreklam i de inbygga föreslagna bidragen som bakas in i ens flöde. T. ex. Klockmaster och liknande företag har figurerat flitigt.

Men – detta är första gången jag får reklam från ett företag som öppet säljer replikor. Hände för några minuter sedan. Känns som en skymf mot mig som klockintresserad. Dessutom ifrågasätter jag legaliteten i detta. Det blir en anmälan till Facebook om detta.

IMG_9753.PNG
 

M.U

Rolex
Har för mig att det är regler mot detta på Facebook. Sen bör det ju finnas regler för den oerhört fula pateken på bilden också.. jag blir upprörd.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Facebook är ju inte dummare än att de vet att man gillar klockor. Inte sällan får man upp klockreklam i de inbygga föreslagna bidragen som bakas in i ens flöde. T. ex. Klockmaster och liknande företag har figurerat flitigt.

Men – detta är första gången jag får reklam från ett företag som öppet säljer replikor. Hände för några minuter sedan. Känns som en skymf mot mig som klockintresserad. Dessutom ifrågasätter jag legaliteten i detta. Det blir en anmälan till Facebook om detta.

IMG_9753.PNG
Tack för tipset! Det blev en PP...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för tipset! Det blev en PP...
Hehe. ;)
Tanken slog mig att man inte ska sprida reklam för replikor, men jag kände att jag:
a) ville påtala det absurda i att Facebook släpper igenom såna annonser
b) i ren shock ville dela med mig av detta (@Compiss Syftet var inte mer än så egentligen, kanske borde jag lagt ett svar i den där "konstiga annonser på blocket"-tråden istället)
c) folk som läser trådar här är tillräckligt intresserade för att inte köpa replikor
d) de som ändå vill köpa replikor nog vet hur de hittas ändå, vilket tyvärr inte är svårt
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Hehe. ;)
Tanken slog mig att man inte ska sprida reklam för replikor, men jag kände att jag:
a) ville påtala det absurda i att Facebook släpper igenom såna annonser
b) i ren shock ville dela med mig av detta (@Compiss Syftet var inte mer än så egentligen, kanske borde jag lagt ett svar i den där "konstiga annonser på blocket"-tråden istället)
c) folk som läser trådar här är tillräckligt intresserade för att inte köpa replikor
d) de som ändå vill köpa replikor nog vet hur de hittas ändå, vilket tyvärr inte är svårt
Jag förstod att du bara ville upplysa ;) Som du säger så är inte kopior svåra att hitta för den som vill smutsa ner sig... Google is your friend på den punkten.
 

mackman

Cartier
Massor med sånt skit, även på Instagram brukar sånt dyka upp. Brukar anmäla annonserna, fick svar en gång att de hade tagit bort annonsen
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Det baseras på vilka sidor man besöker men det är nog snarare så att klockor generellt faller under samma kategori. Till exempel får jag reklam om tio nya klockmärken varje dag medan det enda jag besökt på nätet är etablerade handlare och C24.
 
Topp