• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rektangulära guldklockor

Atlantis

Silver
2-Faktor
Tjenare!

Har precis skiljt mig med min JLC Reverso då jag inte riktigt fastnade för den utom då jag hade kavaj/kostym. Med tanke på rådande läge och hemmakontor så blir det tyvärr uppklätt mycket sällan. Så jag vet inte, Reverson var lite 2 pricy nu när jag inte hade något bra tillfälle att ha den. Den fick mest ligga i lådan och Speedmaster blev dagliga valet.
Hur som, det var riktigt najsigt att ha en guldig rektangulär dressare och är sugen på en till.

Vad har vi för något kul att välja på vintage? Har Omega, Longines liknande några balla? Era bästa tips mottages gärna! Hittar inte något vettigt på Google.

Cartier har ju tanken (ff Americaine) men också rätt pricy.

Ha en fin helg gänget !

Har ju min udda men prisvärda och riktigt coola, i mitt tycke, Nivada Antartic:
307E0680-F2A4-48F6-ABD9-040D84C4CD88.jpeg
498AA725-CEE1-4FDE-B598-1F824BBDDCF4.jpeg

Tjenare!

Har precis skiljt mig med min JLC Reverso då jag inte riktigt fastnade för den utom då jag hade kavaj/kostym. Med tanke på rådande läge och hemmakontor så blir det tyvärr uppklätt mycket sällan. Så jag vet inte, Reverson var lite 2 pricy nu när jag inte hade något bra tillfälle att ha den. Den fick mest ligga i lådan och Speedmaster blev dagliga valet.
Hur som, det var riktigt najsigt att ha en guldig rektangulär dressare och är sugen på en till.

Vad har vi för något kul att välja på vintage? Har Omega, Longines liknande några balla? Era bästa tips mottages gärna! Hittar inte något vettigt på Google.

Cartier har ju tanken (ff Americaine) men också rätt pricy.

Ha en fin helg gänget !
Reverson är ju sportig och passar utmärkt till kortärmat och t-shirt. Använder mina fyrkantiga till modernt med fula sportskor. Annars kan jag rekommendera att spendera några kronor extra för att få solitt guld och fintillverkare. Ändå sjukt prisvärt med mycket annat. Annars är det att söka brett på de kriterierna du har

Reverson är ju sportig och passar utmärkt till kortärmat och t-shirt. Använder mina fyrkantiga till modernt med fula sportskor. Annars kan jag rekommendera att spendera några kronor extra för att få solitt guld och fintillverkare. Ändå sjukt prisvärt med mycket annat. Annars är det att söka brett på de kriterierna du har

Vilka tänker du på då? :)
Den var härlig till t-shirt också men vet inte, kan inte riktigt beskriva, den kändes inte 100 för mig så. Det var något magiskt när Reverson guldigt stack fram ledigt utanför manschetten + en blå kavaj. Tänker att jag kanske kan uppnå det med någon i lite lägre prisklass också. Är ute efter en datejust med vit urtavla från mitt födelseår så försöker hålla ner budgeten lite (men tänker inte vara dumsnål heller såklart) och ville reka lite vilka alternativ som potentiellt fanns.

Vilka tänker du på då? :)
Den var härlig till t-shirt också men vet inte, kan inte riktigt beskriva, den kändes inte 100 för mig så. Det var något magiskt när Reverson guldigt stack fram ledigt utanför manschetten + en blå kavaj. Tänker att jag kanske kan uppnå det med någon i lite lägre prisklass också. Är ute efter en datejust med vit urtavla från mitt födelseår så försöker hålla ner budgeten lite (men tänker inte vara dumsnål heller såklart) och ville reka lite vilka alternativ som potentiellt fanns.
Tänker väldigt brett, Cartier (ökat mycket nyligen), Piaget, VC, Vacheron osv. Men sedan kan du hitta Omega och andra märken som har liknande ofta rätt slätstrukna fyrkantiga ur. Att fråga om ett fyrkantigt ur är ungefär som att fråga efter ett runt. En viss inriktning men finns fortfarande så många olika varianter.

Tänker väldigt brett, Cartier (ökat mycket nyligen), Piaget, VC, Vacheron osv. Men sedan kan du hitta Omega och andra märken som har liknande ofta rätt slätstrukna fyrkantiga ur. Att fråga om ett fyrkantigt ur är ungefär som att fråga efter ett runt. En viss inriktning men finns fortfarande så många olika varianter.
Tack!
Förstår det men var ute efter lite mer kanske populära modeller bland dem - rektangulära mer lika Americaine. Ska bläddra runt bland dina tips!

Gjorde en snabb första take (insåg att typ alla bilder var från samma ställe :D )
@Aurum ja jag har testat Americaine och håller med, men sugen på att ha en rektangulär mer som dress så tror det kan funka !

Bilagor

• 0C537355-AE7D-45C0-8096-1CBFD98AEE48.jpeg
    0C537355-AE7D-45C0-8096-1CBFD98AEE48.jpeg
    38.4 KB · Visningar: 17
  • 761FB3A4-2A58-4342-92ED-3C2AB479069E.jpeg
    761FB3A4-2A58-4342-92ED-3C2AB479069E.jpeg
    289.8 KB · Visningar: 17
  • 056FE347-FC5D-4372-BEE9-8DE776CA29C1.jpeg
    056FE347-FC5D-4372-BEE9-8DE776CA29C1.jpeg
    42.1 KB · Visningar: 17
  • 9A4A53CB-541B-4388-82F1-FAE0BDB119AE.jpeg
    9A4A53CB-541B-4388-82F1-FAE0BDB119AE.jpeg
    41.2 KB · Visningar: 18
  • 0BCD4878-5E04-4A84-AB15-75C895994D3E.jpeg
    0BCD4878-5E04-4A84-AB15-75C895994D3E.jpeg
    39.1 KB · Visningar: 17
Hur gick det?

Vad blev det för något?

Jag har aldrig haft nån guldig dressare någonsin. Har precis budat hem en gammal quartz Longines för att testa lite. Inget speciellt alls, men kul att prova iaf. Vet inte ens om storleken är ok för mig, annars kanske frun vill prova.

Just det avlånga formatet är ju ball annars. :)
419095634_d873f3cf-6bc5-4703-8cf8-68c3e772f938.jpg

Blev en guldig Cartier Tank! men det var ju såååå länge sen nu att den redan kommit o gått ;)
Men sugen på en ny guldig dressigare klocka nu till sommaren! vet inte vad bara :D
Tycker Longines ser trevlig ut! vad är det för mått?

Blev en guldig Cartier Tank! men det var ju såååå länge sen nu att den redan kommit o gått ;)
Men sugen på en ny guldig dressigare klocka nu till sommaren! vet inte vad bara :D
Tycker Longines ser trevlig ut! vad är det för mått?
En Tank är ju legendarisk, borde man testa nån gång i livet.

Har faktiskt ingen aning om måtten, inte fått hem den ännu. Låg felstavad auktion på Tradera så gick att få billigt, 640:- med frakt o nytt batteri i. Bara ta hem o prova till mig eller frun tänkte jag.

Tycker märket är ok, men kommer typ ”aldrig” använda en sån här till vardags gissar jag. För den pengen så kan den få användas sällan utan att det skaver.

En Tank är ju legendarisk, borde man testa nån gång i livet.

Har faktiskt ingen aning om måtten, inte fått hem den ännu. Låg felstavad auktion på Tradera så gick att få billigt, 640:- med frakt o nytt batteri i. Bara ta hem o prova till mig eller frun tänkte jag.

Tycker märket är ok, men kommer typ ”aldrig” använda en sån här till vardags gissar jag. För den pengen så kan den få användas sällan utan att det skaver.
Gamla longines är fina :) nu vet jag inte vad de gör riktigt

Tillbaka
Topp