• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rektangulära klockor under 5k

Hej.

Jag går i tankarna att införskaffa mig en ny klocka. Just nu har jag en Tissot Visodate och en Pulsar av något slag. Extremt nöjd med Tissot, mindre nöjd med Pulsar. Urtavlan är så dåligt gjord så att timmarkörerna (kallar man dem så?) har börjat falla bort så nu ligger ett par lösa och flyger runt under glaset så klockan är oanvändbar och jag vet inte om det är värt att lämna in den på reperation. Därför vill jag nu köpa en ny klocka. Jag är som sagt ute efter en rektangulär klocka med läderband. Tänk er ungefär Longines Dolce Vita eller en JLC Reverso. En Longines får man nästan, har tittat på några för 7-8k men 5k är absolut max, helst så får klockan ligga på 3-4k istället. Jag har inget problem med att köpa begagnat, men har aldrig gjort det tidigare när det kommer till klockor så är lite nervös inför det.

God kväll och tack för all hjälp!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Certina DS Podium square, från 4000:- och uppåt.
certina-ds-podium-shape-stainless-steel-dial.jpg
 

jonasoder

Breitling
En klocka jag själv kollat på är Christopher wards slimlime squared. Rektangulär, nja den är helt fyrkantig. Men jag tycker den är snygg.

Finns som på bilden med vit urtavla och en variant med mörkblå urtavla.
c5-37-a-sq-swt-b_3d.png
 

Erik1

Patek
2-Faktor
s-l1600.jpg

Go vintage :) Kanske inte just denna pläterade men det finns mycket kul med fyrkantiga(-ish) boetter som är äldre en bit under 5k så du har råd med en service om det skulle behövas
 
Tissot Heritage Prince? Rektangulär men har för mig att den är nedlagd så begagnad är enda alternativet. Priset har jag ingen aning om. Väldigt obskyr men personligen tycker jag att de exploderade siffrorna är sjukt snygga :p

Edit: hittade den hos Krons. Dock kvarts och plexi, om det spelar någon roll för dig. http://www.krons.se/tissot-heritage...th=1817_2724&zenid=mu1nfbaghqnuqt1rmcpi7d3vd1

6481b83c3e0e68c5b11b975da5c74b74.jpg

Tack för tipset. Klockren klocka om det inte var för siffrorna enligt mig, men stort tack ändå!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Något jag alltid undrat; går det att slipa till gamla klockor, så man får bort repor och sådant?
Absolut, antingen med en polertrissa själv (sämre resultat) eller hos en urmakare. Men många föredrar att hoppa det och tycker att en del av charmen med vintage är just patina på klockan.
 

kmg

Patek
2-Faktor
bering 1.jpg
bering 3.jpg
bering 2.jpg


Klocka 1 och 2 ca 5 k. Klocka 3 ca 2 k.
Snygg design. Ej ägt så vet ej något om kvalitet.

(bilder (stulna :) ) från Berings hemsida )
 
Topp