• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release: G-Shock Rangeman GPR-B1000

Jag tycker

  • Ascool, måste ha!

    Röster: 8 18.6%
  • Häftig, berätta mer

    Röster: 18 41.9%
  • Inget för mig

    Röster: 11 25.6%
  • Usch, fy, blä

    Röster: 6 14.0%

  • Totala väljare
    43

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
E502C3AB-6AE9-4CF0-81A7-C96571096FA1.png

Tänkte dela med mig av en nyhet från Casio G-Shock. Eftersom jag finner det roligare med bilder än texter så kommer här ett gäng bilder som beskriver klockan. :)

28AD1F89-F4D3-44C4-B36A-03C6AFD9EAFC.png



F880F1DB-0EBB-4643-B685-5D76D6278E98.png
8A6B40B5-9067-4AC6-BD49-5161BFB94851.png
0B12E942-19E6-48CC-82B9-485DFFEDA3F0.png
F370E644-4554-41DC-B8FD-A36D463E5CC7.png


B27C22E3-FD61-49B2-855D-4DA3F68637A1.png

F587FB82-36B4-4E08-A3E5-C5E35427D446.png
CD28F524-728A-4A8F-A0F1-4A1AC665B0E2.png
862A952C-0B0B-4BD4-8507-7659C9A76221.png
F7754F42-3EF1-4988-B898-4F1944D6E2CD.png
77FC79A1-79C2-4F79-B98E-F0AEE48AEF8C.png
ECA5E023-B099-4943-9D96-E7A33C9450B3.png
62380B9A-070B-427E-A8B4-9097EC48AA41.png


Sammanfattning:
GPS, blåtand, trippelsensor, 200m WR, safirglas.
Listpris: 9598kr
I butik: Mars 2018

Rätt cool säger jag, vad säger du? :)
 

mglaum

Panerai
Supercool! Missade jag det eller finns det några dimensioner och är den delvis i keramik eller refererar 'Ceramic black' endast till nyansen, det står ju ceramic case back men ser mer ut som titan eller stål, men jag är inte helt ajour med hur man kan använda keramik..

Hade vart coolt med passaround när den lanseras!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Supercool! Missade jag det eller finns det några dimensioner och är den delvis i keramik eller refererar 'Ceramic black' endast till nyansen, det står ju ceramic case back men ser mer ut som titan eller stål, men jag är inte helt ajour med hur man kan använda keramik..

Hade vart coolt med passaround när den lanseras!
57.7mm x 20.2mm , lug2lug: 60.3mm.
Jeeeeeeez. :D

Har ingen aning om vad de menar med keramisk men gissar att det bara är DLC.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Den påminner mycket om Suntoos funktioner på t ex Ambit 3. En sak som är lite märkligt är att det verkar inte som om den kan synca tiden mot GPS utan enbart mot tidsservrar online?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag skulle inte ha något emot att testa den men när funktionerna ska ersätta funktionerna i mobilen lockar det sällan mig.
Håller med. Det är en showstopper men jag är beredd att göra ett undantag här. Min Ambit 3 har fått lite tid pga detta, speciellt när klockan tom ska uppdateras via Windows
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Håller med. Det är en showstopper men jag är beredd att göra ett undantag här. Min Ambit 3 har fått lite tid pga detta, speciellt när klockan tom ska uppdateras via Windows
Med Gravitymastern behövde man ta med mobilen för att ha tillgång till alla funktioner, men denna klockan verkar klara sig bra själv. Det är bara vid ruttplanering och utvärdering som synkandet sätter igång.

Oj då. Jag citerade mig själv @Fujoor
 

SdV

Omega
Det här måste ju vara en klocka tänkt att ha utanpå tröja/jacka, inte som vi vanliga fåntrattar som oftast har den mot huden under tröjan.
Som jägare, friluftsmänniska och skytt så blev jag faktiskt riktigt intresserad.

edit. nu såg jag priset. Inte intresserad längre :)
 

Flipper2

Rolex
Det här måste ju vara en klocka tänkt att ha utanpå tröja/jacka, inte som vi vanliga fåntrattar som oftast har den mot huden under tröjan.
Som jägare, friluftsmänniska och skytt så blev jag faktiskt riktigt intresserad.

edit. nu såg jag priset. Inte intresserad längre :)

+ håller me’ fullständigt.
Det är nåt som fysiskt och visuellt stör mig på denna klockan och det är proportionellt förhållande mellan bezeln och displayen - displayen är för liten i förhållande till klockans storlek. Hade displayen varit större då hade den haft perfekta proportioner.
 
Senast ändrad:

vonhall

Rolex
Otroligt tuff klocka! Men för de pengarna och funktionerna så väljer jag att köra vidare på min Garmin Fenix 5. Men visst hade det varit kul att testa :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här måste ju vara en klocka tänkt att ha utanpå tröja/jacka, inte som vi vanliga fåntrattar som oftast har den mot huden under tröjan.
Som jägare, friluftsmänniska och skytt så blev jag faktiskt riktigt intresserad.

edit. nu såg jag priset. Inte intresserad längre :)
:D
 

Flipper2

Rolex
En sak till stör jag mig på och måste jag skriva av mig... FYRKANTIGA siffror :banghead::banghead::banghead:
Visst är det 2018 och högteknologiskt era men siffror och bokstäver läses enklast när de är naturligt rundade... det är därför har alla nya reggplåtar på bilar fått mer naturligt rundade tecken, just för tydligare och snabbare avläsning !!!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har kollat in modellen nu, eftersom jag har väntat på att Casio ska närma sig segmentet träningsklockor. (Det finns några andra trevare...) Men bortsett från den imponerande tåligheten, så erbjuder såväl Garmins Fenix 5, som Suuntos Spartan och Ambit3 avsevärt mer innehåll och även aktiv GPS-tid i utökade lägen. Särskilt Ambit3 (upp till 200 timmar). Dessutom till ett mycket lägre pris och en en smidigare förpackning.

Ska jag prompt bära ngt som passar in i den här delen av forumet, om jag ska ut på Expedition, så får det bli en Seiko Landmaster Miura på ena handleden och en Garmin eller Suunto på den andra. :)

Avvaktar alltså lite med Casion. (Lite besviken på att de inte kan fokusera mer på att konkurrera med Garmin och Suunto funktionsmässigt... ABC och nu GPS räcker inte hela vägen)...

Men en cool kloss har de fått till.
 
Topp