• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Kinetic PADI SUN065

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Då var det dags för nästa storstilade releasefest i samband med att en PADI-modell från Seiko släpps i Sverige. I detta fall den efterlängtade kinetiska versionen SUN065. Fick ett meddelande från Svante på Klockmaster Globen sent i eftermiddags om att min beställda klocka fanns att avhämta i butiken. Det blev en något mer normal resa till Globen med kollektivt färdmedel den här gången, jag tog den gröna tunnelbanelinjen mot Hagsätra.

image.jpeg


Kollade baren på Quality Globe Hotel efter andra KS:are men det var ingen där som besvarade den hemliga klocksnackhälsningen så jag drog vidare till Klockmaster Globen.

image.jpeg


Snackade med Svante och Chris, trevligt som alltid, fick min nya PADI och sen var det "klackarna i taket" på Blues Kök & Bar mittemot med så mycket öl och mat jag kunde köpa åt mig själv...

image.jpeg


Det blev en hel del Seikosnack med mig själv och jag fick klämma lite på min gamla Seikokronograf och jämföra storleken med PADI:n. Trevligt sällskap!

image.jpeg


Nu är vi i alla fall åter hemma igen efter releasefesten, nöjda och belåtna. Tack Klockmaster Globen och Fliegerchronograph för ett toppenevenemang!

image.jpeg


Samma box som Turtle PADI:n, snyggt! Klockmaster levererar rätt som vanligt.

image.jpeg


PADI- och Prospex-hangtags. Rätt här med.

image.jpeg

image.jpeg


Snygg klocka på nöjd ägares arm.
 
Senast ändrad:

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Wow! Den var riktigt snygg IRL! Har de fler kvar och vad landade priset på? :)

Jag vet inte hur många man har tagit in. Enklast är att ringa och fråga, Klockmaster Globen har tfn: 08-600 00 36. Listpriset på den Kinetiska PADI:n är 6800:-

Mycket snyggt! Grattis! Det ser ut at ha varit ett mycket trevligt event. Din Chronograph där är för övrigt himla läcker! Ref?

Ja det var bara trevliga klocksnackare på eventet, hur kul som helst. Osäker på refnr på min gamla Seikokronograf. Tror att det är SAA012J, någon mer insatt Seikoist får gärna korrigera om det är fel. Det är för övrigt min första Seiko, inköpt på Gotland i mitten av 80-talet.

Är denna förresten made in Japan till skillnad från alla vanliga Padis? Eller har jag missat något?

Det är min uppfattning i alla fall. Kände inte till att övriga PADI:s tillverkades utanför Japan. På urtavlans nedre del på den kinetiska står det i alla fall "Japan", kolla bilden nedan.

IMG_9890.JPG


Haha klockrent :D!
Riktigt jäkla snygg är den, kan man få ett lumeskott på den?

Tack! Här är en bild från igår när jag laddat lumen med hjälp av UV-ljus, därav det blålila ljuset i bakgrunden.

IMG_9908.JPG



KS hemliga hälsning, någon som kan berätta mer? :)

Ok, jag antar att du inte är initierad än? Förr eller senare får du veta... :cool:
 

Psykel

Patek
Det är min uppfattning i alla fall. Kände inte till att övriga PADI:s tillverkades utanför Japan. På urtavlans nedre del på den kinetiska står det i alla fall "Japan", kolla bilden nedan.

IMG_9890.JPG
Om du kollar noga så står det "Mov't Japan", med klockan sju-indexet mellan orden. Alltså Japantillverkat urverk i klockan. Så vitt jag vet tillverkas alla kinetic-urverk i Japan.

Edit: Och grattis till klockan, såklart! Riktigt fin!
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp