• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rem eller länk ! Preferens ?

Smaken är ju olika och när det gäller länk eller rem till klockan så finns det flera synpunkter.
Själv gillar jag stållänkar i allmänhet eftersom de är solida sitter oftast bra och lätta att hålla rena samt snygga att se på.
Omegas Seamaster- och speedmasterlänkar gillar jag skarpt ….
Samtidigt är det kul att kunna växla mellan läderrem, NATO och stållänk..
Efter att ha fått en udda fågel i min Omegasamling, Tag Heuer Monaco med originalrem,
så blev jag lite sugen på stålarmbandet. Kollade på ett Tag-forum där en snubbe frågade efter originallänken.
Han fick många svar och de var entydiga : ”Att sätta på ett stålarmband på en sådan
legendarisk racingklocka är som att svära i kyrkan”…….Fult,fult fult, sa de…..
Så jag blev lite tveksam…….
Vad tycker ni ?

MonacoLaumlnk.jpg

MonacoLaumlder.jpg
 

Ricrob

Patek
Feo feo feo! Nej, ingen länk på Monaco! Jag är som du förtjust i stål mot huden i allmänhet men vissa modeller har det inte för sig, som t.ex. Monaco och Panerai m.fl... Tycker jag.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tycker Monacon ska ha ett racing strap med hål i, gillar inte dom krokko som sitter på i vanliga fall blir alldeles förvirrat mellan dress och sport.
 

vonhall

Rolex
Var själv inne ett tag på att skaffa en länk till min Monaco. Men har nu kommit på att den är snyggast på rem! Fast det är ju smaksak som alltid!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Feo feo feo! Nej, ingen länk på Monaco! Jag är som du förtjust i stål mot huden i allmänhet men vissa modeller har det inte för sig, som t.ex. Monaco och Panerai m.fl... Tycker jag.

+1
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh. Vissa påstår ju även att man bara får ha gummi eller länk på dykarur. Det är väl bara att testa. Är det inte snyggt, så får du väl byta tillbaka.
 

Permar

Breitling
Tycker den ser riktigt bra ut med länk. Helt klart värt en chans. Annars håller jag med dig, kul att kunna växla mellan nato, läder och länk.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag provade att sätta på en länk på min Monaco. Blev inte bra. Påminde för mkt om den här:

C001.517.11.057.00.jpg
 
Tack för alla synpunkter ! Har blivit övertygad om att originalremmen passar bäst, ev någon annan käck
hålrem eller liknande sportgrej !
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Ricrob skrev:
Eller varför inte...?
masterkiller skrev:
Att Örebroare verkar gilla vitt, vita skärp, vita loafers, och vita klockarmband, kolla nästa gång du ser en Örebroare som ska ut och Schteeka i Sthlm (ev vita jeans oxå, MED bootcut)) :lol: , dvs samma bevisnivå att vi VET att alla Jööteborgare fiskar räkor och gillar Breitling...

(och att alla stockholmare har kotlettfrillor)
Förlåt, kunde inte låta bli att klippa in lite från den andra tråden som diskuterar vitt nato. Och jag får väl ta åt mig gällande Bratten... ;)
 
Ganska träffsäkert eftersom jag har bopålarna i Örebro...... :lol: :lol: :lol:




Rber skrev:
Ricrob skrev:
Eller varför inte...?
masterkiller skrev:
Att Örebroare verkar gilla vitt, vita skärp, vita loafers, och vita klockarmband, kolla nästa gång du ser en Örebroare som ska ut och Schteeka i Sthlm (ev vita jeans oxå, MED bootcut)) :lol: , dvs samma bevisnivå att vi VET att alla Jööteborgare fiskar räkor och gillar Breitling...

(och att alla stockholmare har kotlettfrillor)
Förlåt, kunde inte låta bli att klippa in lite från den andra tråden som diskuterar vitt nato. Och jag får väl ta åt mig gällande Bratten... ;)
 
Topp