Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag körde den under svagt till mellansvagt rinnande vatten med väldigt lite tvål samt tops för rengöring. Aldrig kört med tandborste för känns som det skulle repa. Eller?Eftersom Speedmastern inte är så förtjust i vatten och tandborste känns som att det skulle ge repor, undrar jag om det finns några andra bra tips på hur man gör rent sin klenod? Någon mjukare borste som går att köpa någonstans eller så?
Jag kan ha fel !!! Men tror att "sprit" torkar ut plast, så skall helst undvikas på glaset i så fall !Skicka PM så kan jag skicka en kartong med sprittussar (isopropanol) sk Mediswab, mot porto!
Städar mina vattenallergiker med det, repfritt och effektivt mot DNA smuts![]()
Plexi är mycket stabilare än husvagnsfönster!Jag kan ha fel !!! Men tror att "sprit" torkar ut plast, så skall helst undvikas på glaset i så fall !
Gjorde misstaget att rengöra listen runt Husvangnens fönster med sprit och det blev fönster byte !
Tackar man lär sig!Plexi är mycket stabilare än husvagnsfönster!
Det har betydligt större ”range” när det gäller tålighet för varierande pH värden tex.
Man bör alltid vara försiktig med höga pH värden när man jobbar med plast och lackerade ytor.
Såpa är big nono!
Har ett förflutet inom husvagnsbranchen!
Underbart på allt utom bilar!Tackar man lär sig!
Hur är det med diskmedel?
Finns i 5 ATM alt. 10 ATM vet inte vilken du har, men så vattenkänsliga att du inte kan tvätta av de inte. Är väl aldrig fel att du går och trycktestar den innan du kastar dig i badet med den dock.Så den är inte så vattenkänslig att man inte kan blöta ner den lite, alltså? Känns lite avigt...
När det är en gammal klocka så skulle jag inte tvätta under rinnande vatten om den inte är provtryckt. Provtryckning sker utan vatten för det djupet så det kan du absolut göra.Ja, det är plexi och att provtrycka känns väl inte riktigt aktuellt med tanke på dess ringa vattentäthet. Så, vågar man verkligen ge sig på den med vatten?
Ultraljudstvätt funkar fint för länkar och sådant, men bör absolut inte stoppa ner hela klockan, verkligen inte en speedmaster.Ultraljudstvätt fungerar bra tycker jag!
Men inte för hela klockan med urverk och allt. Länken absolut.Ultraljudstvätt fungerar bra tycker jag!
Sker ej i vatten. Tvåa på denJa, det är plexi och att provtrycka känns väl inte riktigt aktuellt med tanke på dess ringa vattentäthet. Så, vågar man verkligen ge sig på den med vatten?