• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Renovera gammal urtavla

Tomasone

Basic
Är det någon som vet var i Sverige man kan renovera/bättra gamla urtavlor? Jag har en Omega Seamaster från 1960-talet med svart urtavla, tror det är emalj, och den har 2 små prickar (1 mm) som jag skulle vilja maskera. Det är ingen helrenovering alltså av hela urtavlan. Tack på förhand.

Jag har själv skickat en Omega urtavla till David Bill & sons i England som gjorde en fantastiskt jobb med den.

https://www.davidbill.co.uk

Bilagor

• IMG-20181009-WA0019-01.jpeg
    IMG-20181009-WA0019-01.jpeg
    61.9 KB · Visningar: 80
  • 20180912_125527-01.jpeg
    20180912_125527-01.jpeg
    118.1 KB · Visningar: 80
Är det någon som vet var i Sverige man kan renovera/bättra gamla urtavlor? Jag har en Omega Seamaster från 1960-talet med svart urtavla, tror det är emalj, och den har 2 små prickar (1 mm) som jag skulle vilja maskera. Det är ingen helrenovering alltså av hela urtavlan. Tack på förhand.
Har du blid på tavlan?

Lysmassa=Lume in English?
It's quite a crappy picture, doesn't do it justice. It actually looks better in reality.
I will upload some more when the watch comes back from service.

Anyhow, for what it's worth, after spending a few long years searching for a usable original dial - at least the watch will be back to functional order till one will come up for sale.

Lysmassa=Lume in English?
It's quite a crappy picture, doesn't do it justice. It actually looks better in reality.
I will upload some more when the watch comes back from service.

Anyhow, for what it's worth, after spending a few long years searching for a usable original dial - at least the watch will be back to functional order till one will come up for sale.
Han kan ha menat färgen på lumen för grönt är sällan åtråvärt på vintageur :)

Tillbaka
Topp