• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovera jubilee-länk

plattfot

Rolex
Jag har letat efter en hyfsad TT jubilee-länk en tid utan att hitta en. Har mailat några av "storsäljarna" på VRF och frågat. En av dem erbjuder sig att byta ut mittlänkarna i min mycket stretchade mot nya, tighta och fina.

Något som testat detta och isåfall - hur blev resultatet?

Hupp!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fått hjälp en gång och även klämt på andra, de blir stelare och inte lika följsamma. Dvs det kommer synas.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Den blir inte stel på det viset, länken blir ihoptryckt och förlorar den lilla flex den har. Vidare så ser den inte riktigt lika dan ut längre.. Fast står valet mellan kassering och rep så kör jag på rep. enklast är att kila in hos DrWatch och kolla på någon av hans reparerade, han har även kontakter så han kan hjälpa dig.
 

plattfot

Rolex
Spencer66 skrev:
Den blir inte stel på det viset, länken blir ihoptryckt och förlorar den lilla flex den har. Vidare så ser den inte riktigt lika dan ut längre.. Fast står valet mellan kassering och rep så kör jag på rep. enklast är att kila in hos DrWatch och kolla på någon av hans reparerade, han har även kontakter så han kan hjälpa dig.

Kalas. Har mailat med doktorn utan att få svar. Ringer istället.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Samohtm skrev:
Michael Young på classic watch parts ska tydligen göra ett bra jobb, jag har inga som helst egna erfarenheter dock.

För mer info så är adressen: http://www.classicwatchparts.com/index.php

mrt4 har erfarenhet av MY iaf, vet inte om han finns här men hittas på TTT iaf.
Länk till hans tråd på gamla TTT: http://www.network54.com/Forum/594638/m ... l+Young%29

Sen om det är nån skillnad mot de Spencer66 har klämt på har jag inte den blekaste om. :)
Har fixat oysterlänkar åt mig med kanonresultat. Kostar också bara småpengar. Downsiden är att han inte är helt enkel att kommunicera med men läser man på hans site och skickar prylarna så hör han v sig när han är klar. Tar dock ett tag men länken blir som ny strechmässigt.
 
Topp