• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovera stretchig länk...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet att detta dryftats förr. Men var kan man få hjälp att renovera en stretchig rolexlänk? Har någon här gjort det? Vad kostar det? Blir det bra?

Ja ni hajjar, berätta ALLT! :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kostar typ 100 dollars beroende på typ och material. Blir som sagt toktight.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har han typ någon hemsida där man kan kolla resultat?

Vet inte, men googla. Finns massa trådar på TRF och VRF.

edit: vafan, bilden funkar inte.

DSC03921_zps1a6e4c67.jpg
 

POO

Panerai
MY gör dåliga länkar användbara men gör dem inte nya. De bli som vaniljglassen redan sagt väldigt tighta och stela.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Här är min senast servade. Skickade inte med endlinks så det är inte hans fel första "glappet".

VkFvQvH.jpg
 

maxmol

Panerai
Blir det inte tillräckligt tight av att byta alla bandstif? Borde ju inte vara så dyrt.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faktiskt. Jag har inte stört mig på stretchen i mina länkar. Men varje gång man har bytt ett par bandstift har hela länken känts stabilare. Plus 39 € och du slipper skicka länken till Hong Kong känns ju rätt så givet. :)

Men det är väl inte skruvade stift i alla länkar?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nope, men det går ju att byta alla. Personligen hade jag lämnat in den för att byta stiften hos en AD. Men kan räcka med att bytta bara några stift.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Vänta nu, inte går det väl att byta de icke-skruvade stiften i länken utan specialverktyg? Varför skickar annars alla sin länk till Hong Kong?
 

maxmol

Panerai
Vänta nu, inte går det väl att byta de icke-skruvade stiften i länken utan specialverktyg? Varför skickar annars alla sin länk till Hong Kong?

Antar att man behöver specialverktyg för det. Men det känns ju orimligt att att en AD inte skulle kunna göra det på en sån vanlig länk. Jag vet bara att ett byte av ett par stift normalt gör att länken käns tightare. Har dock aldrig bytt icke-skruvade stift, så är inte 100%.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

POO

Panerai
Det hjälper inte att byta skruvar, möjligtvis hjälper det på de länkar med skruvar OM skruvarna skulle vara riktigt slitna.
 
Topp