• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovering av äldre Omega Seamaster.

Hej, som rubriken lyder så har jag en äldre omega seamaster som skulle behöva en ordentlig genomgång/service.
Jag är osäker på de övriga specifikationerna av klockan, år/model osv...
Jag bor i Dalarna (Hedemora) men pluggar nere i Småland (Tingsryd)
Min fråga är då om någon vet var jag bör lämna in denna klocka? Eller om det finns någon här i forumet som kan göra det?
Här är en bild tagen från internet med en likadan klocka!
 

Bilagor

  • 1269783_120117200313_omega_code_38_003.JPG
    1269783_120117200313_omega_code_38_003.JPG
    40.8 KB · Visningar: 266

sunspot

Breitling
Tjena! Min rek är att du går till etablerad urmakare och snacka med dem. Gör dem det inte själva på plats, kan dem skicka iväg klockan för genomgång, det gör dem iaf på mindre orter hos Stjärnurmakarna osv. Bästa alternativet tror jag är att kolla lokala klockhandlare och gå runt och fråga om pris - det kan skilja mycket. Tingsryd har nog inte så många butiker men däremot Växjö som ligger nära har nog. Lycka till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag skulle pm´at @tictac62 här på forumet, han är urmakare och verkar gilla (och kunna) skruva i dem där äldre Omega-quartzarna. Det verkar annars vara rätt många urmakare som vägrar befatta sig med quartz.
 
Topp