• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Renovering av klocka, Tissot automat Valjoux

Rickard71

Basic
Vart vänder man sig lämpligast för renovering av en klocka om man hittar en i sämre skick? Kan man skicka en klocka direkt till Tissot till exempel eller vänder man sig lämpligen till lokal urmakare?

Vilken klockbutik som helst som säljer Tissot borde ju kunna ta in den på service. Alternativt om klockan är väldigt gammal (och värdet kanske inte motiverar en service av auktoriserad butik) så kan nog lokala urmakaren göra det för en billigare peng.

Vilken klockbutik som helst som säljer Tissot borde ju kunna ta in den på service. Alternativt om klockan är väldigt gammal (och värdet kanske inte motiverar en service av auktoriserad butik) så kan nog lokala urmakaren göra det för en billigare peng.
Jag misstänker väl att det är så också, Tissot är väl inte den mest exklusiva modellen heller men det finns en modell i synnerhet som jag fastnat för och när jag väl hittar den vill man ju att det blir extra bra när man lämnar in den (om det behövs) :)

Tillbaka
Topp